جمعه، 10 فروردین 1403

مدیر روابط عمومی نظام پزشکی استان مرکزی توضیح داد

در پرونده تزریق بوتاکس به جوان اراکی، هیچ تخلفی توسط پزشک صورت نگرفته است

در پرونده تزریق بوتاکس به جوان اراکی، هیچ تخلفی توسط پزشک صورت نگرفته است
مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی استان مرکزی در خصوص پرونده تزریق بوتاکس به بیمار اراکی که روز شنبه صورت گرفت و به دنبال آن، با بروز مشکلاتی برای بیمار خبرساز شد، گفت: هیچگونه تخلفی در جریان تزریق بوتاکس به این بیمار توسط پزشک مربوطه صورت نگرفته است.

سپیده خائفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بررسی هایی که توسط این سازمان در خصوص این پرونده صورت گرفته اظهار کرد: انجام عمل بوتاکس جزو اختیارات و صلاحیت پزشک عمومی است و در این خصوص نیز این پزشک تخلفی را مرتکب نشده است.

خائفی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده توسط سازمان نظام  پزشکی بیمار بلافاصله پس از اولین تزریق دارو دچار تشنج گذرا شده است، گفت: پزشک بلافاصله با بروز این مشکل نسبت به ارائه خدمات درمانی لازم و تماس با اورژانس اقدام کرده و پس از حضور اورژانس در محل و انجام رسیدگی های مربوطه، بیمار را تا بیمارستان ولیعصر نیز همراهی کرده و در بیمارستان نیز امور بیمار را پیگیری کرده است.

وی با بیان اینکه این بیمار برای اولین بار و در حجم بسیار کم این دارو را دریافت کرده است و بر این اساس حتی احتمال بروز حساسیت در این شرایط کم است افزود: عوارض تزریق بوتاکس شوک آنافیلاکسی است و تشنج از عوارض حساسیت به بوتاکس نیست.

وی اظهار کرد: به گفته پزشک، خواهر بیمار در بیمارستان اظهار کرده است که این بیمار سابقه ترس از تزریق و همچنین سابقه تشنج خانوادگی داشته است که منجر به فوت برادر دیگر او نیز شده است. همچنین بیمار نسبت به تزریق مقاومت داشته و با اصرار همراه خود نسبت به تزریق اقدام کرده است و پزشک مربوطه نیز با توجه به اکراه بیمار، پیشنهاد عدم تزریق را به بیمار داده ولی بیمار تحت تاثیر اصرارهای همراه در نهایت، تزریق را خواستار شده است.

خائفی با بیان اینکه در خصوص داروی تزریق شده نیز بررسی های لازم صورت گرفته و مشخص شده است که داروی تزریق شده معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت بوده است ضمنا از همان ویال بوتاکس به سه بیمار دیگر تزریق شده است و مشکلی نبوده است، اظهار کرد: این بیمار به  هیچ وجه در وضعیت کما نرفته و هیچگونه عملیات احیا نیز برای او صورت نگرفته و به سلامت از بیمارستان مرخص شده است.

وی در خصوص بروز مشکل بیماری قلبی برای این بیمار نیز گفت: صحبت هایی با پزشک متخصص قلب بیمار صورت گرفت  و وی اعلام کرد که با بررسی های انجام شده بیمار از نظر قلبی فاقد هر گونه مشکلی است و در واقع این متخصص ادعای بیمار  مبنی  بروز مشکل قلبی را رد کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی استان مرکزی با تاکید بر پیگیری این موضوع توسط این سازمان اظهار کرد: شکایتی در این خصوص تا این لحظه در سازمان نظام پزشکی ثبت نشده است و در صورت ثبت شکایت در مورد علل تشنج بیمار، بررسی های لازم صورت قرار خواهد گرفت و با دریافت اسناد و مدارک ادعایی طرفین و نظرات کارشناسان می توان در نهایت، نتیجه و رای سازمان در این خصوص را بیان کرد ولی در حال حاضر از نظر سازمان نظام پزشکی بر اساس بررسی های انجام شده قصوری از طرف پزشک در این پرونده صورت نگرفته است.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.