پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نیازی به ارائه طرحی اختلاف برانگیز با نتایج نامشخص برای ۱۴ سال آینده نیست.

مخالفت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با طرح افزایش ظرفیت بی رویه رشته های پزشکی

مخالفت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور  با طرح افزایش ظرفیت بی رویه رشته های پزشکی
سازمان بسیج جامعه پزشکی اعلام کرد: حضور پزشکان عمومی در خط اول درمان در نظام ارجاع با زمینه‌سازی و بهبود شرایط برای ادامه تحصیل آنان در دوره‌ دستیاری، احساس کمبود پزشک متخصص حداکثر در ۴ سال آینده رفع می‌شود و نیازی به ارائه طرحی اختلاف برانگیز با نتایج نامشخص برای ۱۴ سال آینده نیست.

سازمان بسیج جامعه پزشکی روز شنبه در این پیام درمورد طرح افزایش ظرفیت رشته پزشکی خطاب به اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افزود: سازمان بسیج جامعه پزشکی که سالیان درازی است خود طلایه دار حضور و ارائه‌ خدمات سلامت در دورترین مناطق محروم و مرزی کشور بوده، بیشتر از هر نهاد دیگری این ضرورت را درک و لمس کرده  و بر رفع هر چه سریعتر نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی در این مناطق تاکید دارد.

در این پیام آمده است: در خصوص طرح افزایش ظرفیت رشته پزشکی که قرار است در جلسه آتی  شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود، لازم است رفع محرومیت بهداشتی درمانی با فراهم کردن همه اجزای بسته سلامت و نه تنها پزشک، آن هم برای زمان حال و نه با طرحی که ۱۴ سال بعد فقط متخصص را افزایش می‌دهد، مورد توجه قرار گیرد.

سازمان بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: در حالیکه به دلایل نامناسب بودن زیرساخت‌ها و عدم اجرای کامل نظام ارجاع، تعداد بسیار زیادی از پزشکان محترم عمومی کشور از چرخه ارائه خدمات سلامت خارج مانده‌اند، رفع موانع و فراهم کردن شرایط برای استفاده از ظرفیت عظیم آنها نسبت به هر طرح دراز مدت دیگری در اولویت است.

بر اساس این پیام، افزایش ظرفیت همه رشته‌های پزشکی امری بوده که توقف بردار نیست و به طور مرتب در طی سالیان گذشته صورت گرفته اما افزایش بی‌رویه و ناگهانی ظرفیت پزشکی در حالیکه تمامی صاحب نظران  و ارگانهای ذیربط با آن مخالف هستند، نه تنها ضامن افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت نخواهد بود بلکه نتایج و عوارض خطرناکی را بدنبال خواهد داشت.

سازمان بسیج جامعه پزشکی در این پیام تاکید کرد: جایگاه والای آن شورای مهم ایجاب می‌کند که طبق سند نقشه جامع علمی کشور، خواستار بهبود دسترسی مردم به خدمات سلامت به صورت یک بسته کامل در اسرع وقت شود و افزایش ظرفیت رشته پزشکی را متناسب با توان آموزشی کشور و سایر مولفه‌های بسته سلامت و زیرساخت‌های آن الزام کند و عدد و رقم آن را بر عهده دستگاه‌های اجرایی مسول قرار دهد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.