شنبه، 1 اردیبهشت 1403

جامعه جراحان یکی از مولفه های قدرت سازمان نظام پزشکی محسوب می شود

جامعه جراحان یکی از مولفه های قدرت سازمان نظام پزشکی محسوب می شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار با اعضای هیات مدیره جامعه جراحان کشور اظهار کرد: نقش مهم جامعه جراحان در حوزه سلامت بر کسی پوشیده نیست و یکی از مولفه های قدرت سازمان نظام پزشکی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی، دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار با اعضای هیات مدیره جامعه جراحان کشور با ا شاره به این که خود نیز عضوی از جامعه جراحان هستم، بیان کرد: سازمان نظام پزشکی به مشاوره و راهنمایی جامعه جراحان که نماینده قشر عظیمی از اعضای نظام پزشکی هستند، نیازمند بوده و باید ارتباط منظم و ارگانیزه ای با اساتید این حوزه داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که جامعه جراحان یکی از مولفه های قدرت سازمان نظام پزشکی محسوب می شود، افزود: چالش های حوزه سلامت، هویت و شاًنیت جامعه پزشکی ، هجمه های بیرونی ، معیشت ، آموزش و توانمند سازی اعضای سازمان نظام پزشکی از جمله موضوعاتی است که باید با استفاده از همفکری و همکاری اساتید جامعه جراحان کشور نسبت به مرتفع نمودن آن اقدام نمود.

در پایان دکتر رئیس زاده گزارشی از عملکرد 50 روزه خود در دور هشتم کاری سازمان نظام پزشکی ارائه نمود.

**ضرورت بازگشت اختیار تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی

دکتر ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان کشور نیز ضمن ابراز خرسندی از این که رئیس کل سازمان نظام پزشکی خود یکی از اعضای جامعه جراحان است، تصریح کرد: جامعه پزشکی با مشکلات عدیده ای مواجه ا ست که باید نسبت به برون رفت از آن ها اقدام نمود که از آن جمله می توان به بازگشت اختیار تعرفه گذاری بخش خصوصی به سازمان نظام پزشکی و نیز تقویت حوزه اخلاق حرفه ای اشاره نمود.

وی با اشاره به این که جامعه پزشکی از دیرباز ممتاز و محل رجوع و احترام عموم مردم بوده است، اذعان کرد: پزشکان باید نقش خودشان را در ارتقای اخلاقی جامعه اجرا کنند تا موازین اخلاقی هم در جامعه پزشکی و هم در بین مردم ارتقا یابد.

دکتر محمد رضا ظفرقندی عضو هیات مدیره جامعه جراحان نیز در ادامه بر لزوم حمایت انجمن ها و شخصیت های بزرگ جامعه پزشکی از سازمان نظام پزشکی تاکید کرد.

همچنین دکتر کوروش شمیمی دیگر عضو هیات مدیره جامعه جراحان  نیز بر ضرورت حمایت از اقدامات همکاران مراکز درمانی بخش خصوصی که در دوران کرونا فعالیت قابل ستایشی ارائه کردند، تاکید کرد.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه موضوعات مختلفی مانند تعرفه های خدمات درمانی ، مالیات بر درآمد جامعه پزشکی ، اخلاق حرفه ای شاغلین حرف پزشکی و تجمیع محل های رسیدگی به شکایات پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.