جمعه، 10 فروردین 1403

کاهش مراجعه به دندانپزشکان و انجام اقدامات درمانی، نتیجه کرونا

کاهش مراجعه به دندانپزشکان و انجام اقدامات درمانی، نتیجه کرونا
دکتر محمد رضا خردمند، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، اعلام کرد شکایات پزشکی در دوره کرونا 120 درصد کاهش یافته است

محمدرضا خردمند، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار آیند در پاسخ به این سوال که چند درصد از شکایات گزارش شده توسط سازمان نظام پزشکی به قوه قضاییه منتقل شده است؟ تاکید کرد: آماردقیقی از این شکایت ها موجود نیست. معمولا کارشناسی شکایت‌هایی که در دستگاه قضائی پزشکی مطرح می‌شود توسط نظام پزشکی بررسی می‌شود. در تهران اما عمده این کارشناسی‌ها به پزشکی قانونی احاله می‌شود. البته ممکن است، هر دو سازمان به شکایات رسیدگی کرده و آنها را بررسی کنند.

او با بیان این که اگر شکایت در دادسرای جنایات پزشکی مطرح شود، در پزشکی قانونی کارشناسی می‌شود، افزود: به گفته محمد رئیس زاده، رئیس کل نظام پزشکی کشور،  حدود 6 هزار شکایت پزشکی در کل کشور در پزشکی قانونی مورد کارشناسی قرار گرفته است.

محمد رضا خردمند، با اعلام این که شکایات پزشکی در دوره کرونا 120 درصد کاهش یافته است، در پاسخ به این سوال که انجام نشدن جراحی‌ها، به ویژه جراحی‌های زیبایی چقدر در کاهش 120 درصدی شکایات تاثیر داشته؟ گفت: بسیاری از مردم به علت ترس از ویروس کرونا نه فقط برای جراحی‌های زیبایی بلکه از مراجعه به دندان‌پزشکی و اقدامات غیراورژانسی، ترمیمی و زیبایی خودداری کردند تا کشور پیک کرونا عبور کند. مسلما این عدم مراجعات به پزشکان و دندانپزشکان تاثیر بسزایی در کاهش شکایت داشته است.

او در پاسخ به این سوال که بیشترین شکایات در چه حوزه‌ای بوده؟ تاکید کرد: با توجه به این که مردم در ایران از یک رویه بین المللی تبعیت می‌کنند، شکایت در امور زیبایی،  دندانپزشکی، زنان، جراحی‌ها و ارتوپدی بیشتر شده است. اما این شکایات به معنای تبحر کم پزشکان در این حوزه ها نیست بلکه به دلیل دستکاری زیاد بر روی بیمار صورت گرفته و حتی ماهیت بیماری احتمال شکایت در این حوزه‌ها بیشتر است.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.