شنبه، 1 اردیبهشت 1403

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران:

مخالف صد درصدی ادغام آموزش پزشکی با وزارت علوم هستم/ پتانسیل این کار وجود ندارد

مخالف صد درصدی ادغام آموزش پزشکی با وزارت علوم هستم/ پتانسیل این کار وجود ندارد

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با تاکید بر این که در ادغام آموزش پزشکی با وزارت علوم تخریب بسیار بزرگی دیده می شود ،چون پتانسیل این کار وجود ندارد، گفت: مخالف صد در صدی ادغام آموزش پزشکی با وزارت علوم هستم.

دکتر محمد رازی رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به صحبت هایی که اخیرا از سوی برخی مسئولان در رابطه با ادغام مجدد دانشکده های پزشکی و آموزش پزشکی وزارت بهداشت با وزارت علوم مطرح شده است؛ اظهار کرد: زمانی که تصمیم به جداسازی آموزش پزشکی از وزارت علوم شد، آموزش پزشکی یکی  از قسمت های مهم وزارت علوم محسوب می شد که با سرعت در حال رشد بود و این بسط و گسترش در وزارت علوم نمی گنجید.

 وی افزود: با توجه به سرعت رشد و پیشرفت آموزش پزشکی ، دانشکده های پزشکی و وابسته آن در کشورمان محدود شده و مانند شناگری که آب برای شنا نداشت ،نمی توانستند آنطور که باید رشد کنند؛ لذا براین شدند که طرح و لایحه جداسازی آموزش پزشکی از دانشکده های وابسته به وزارت علوم را مطرح نموده و سرانجام این مهم انجام شد.

وی ادامه داد: در این سال ها رشد آموزش پزشکی به اندازه ای بوده است  که خودِ وزارت بهداشت از وزارت علوم بزرگتر شده است، یعنی ما دهها دانشکده پزشکی در کشور داریم که هر کدام از تمامی دانشگاه هایی که مربوط به وزارت علوم است ،بزرگترند .

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با گلایه از این که ادغام مانند این است که آب یک استخر بزرگ را در یک استخر کوچک خالی کنیم ، تصریح کرد : هر کدام از دانشگاههای وابسته وزارت علوم با وجودرشته های مختلف حتی با یک دانشگاه علوم پزشکی برابری نمی کنند و در اکثریت شهرستان ها دانشکده های مختلف پزشکی و پیراپزشکی داریم که این دانشکده ها در وزارت علوم جا نمی شوند؛ مگر این که وزارت علوم را در وزارت بهداشت ادغام کرده  و بگویم توسط وزارت بهداشت اداره شود.

وی با اشاره به این که در ادغام آموزش پزشکی با وزارت علوم تخریب بسیار بزرگی دیده می شود؛ اذعان کرد : پتانسیل این کار وجود ندارد و مخالف صد در صدی ادغام آموزش پزشکی با وزارت علوم هستم.

رازی خاطرنشان کرد : به مسئولان امر توصیه می کنم خیلی به دنبال پیشنهادات عجیب و غریب اینچنینی نباشند بلکه باید سعی کنیم همین وضعیت را بدون عیب و ایراد اداره کنیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.