جمعه، 10 فروردین 1403

حضور گرانسنگ جامعه پزشکی و پرستاری در عرصه های مختلف خدمت به مردم شایسته تعظیم است

حضور گرانسنگ جامعه پزشکی و پرستاری در عرصه های مختلف خدمت به مردم شایسته تعظیم است
رئیس پیشین سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که حضور جامعه گرانسنگ پزشکی و پرستاری با دو بال علم و اخلاق در خدمت به مردم ایران ،همیشه ایام و نیز در بحران ها و صحنه های آلام و رنج های مردم شکوه خدمت است ؛ گفت: این خدمت و ایثار شایسته همه گونه تقدیر و تعظیم است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت ، شهردار تهران، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ، فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران و جمعی از پیشکسوتان جامعه پزشکی ، مراسم تکریم و معارفه روسای کل سازمان نظام پزشکی صبح امروز درمرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزارشد.

در ابتدای این مراسم دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس پیشین سازمان نظام پزشکی ضمن سلام و درود به روح بلند شهدای مدافع سلامت در این مرز و بوم با اشاره به این که راضی به برگزاری این مراسم نبودم؛ بیان کرد: حضور گرانسنگ جامعه پزشکی و پرستاری در همه حوادث

وی افزود: در زمان دفاع مقدس داوطلبان و رزمندگان با ایثار و فداکاری جان خود با خطر عجین می شدند و امروز مدافعان سلامت جان خودو عزیزانشان را در معرض خطر قرار می دهند.

وی ادامه داد: در عرصه همه گیری کرونا همه تلاش های کادر درمان برای نجات جان بیماران نماد شکوه و جلال نوع دوستی و عرفان خدمت به خلق بود.

به گفته ظفرقندی همه رنگ ها خدمت به بیمار و نجات جان او بود و این مقوله ای است که نیاز امروز کشور است؛ آن چه مهم است خدمت به مردم ایران است  و هر کس در این مسیر قرار دارد با هر فکر و سلیقه ای باید محترم و بزرگ شمرده شود.

وی تصریح کرد : وظیفه قانونی و مهم سازمان نظام پزشکی حمایت و صیانت از حرفه مندان در مقابل مشکلات و موانع و کاستی های بیرونی و تنزیه و مراقبت و تاکید بر رعایت اخلاق در درون حرفه است.

رئیس پیشین سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که اصلاح امور سلامت در شرایط امروز ایران به سامان سه ضلع متصل و مرتبط ساختار صحیح ، اقتصاد سلامت و نیروی انسانی استوار است؛ خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار به جز با نظام ارجاع و سامان الکترونیک میسر نمی شود . در اقتصاد سلامت تقویت و تعمیق بیمه ها، محاسبه و پرداخت هزینه تمام شده و واقعی خدمات و کاهش پرداخت مردم چاره کار است .

وی با بیان این که تحمل سختی های راه ، مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی و تعهدات گوناگون و متعدد قانونی و غیرقانونی در پایان این مسیر دشوار بقاء و شوق خدمت را زایل و میل به مهاجرت را افزایش داده است؛ اذعان کرد: هیچ اندوهی بیشتر از خروج غمبار ثمره عمرمان و سرمایه این مرز و بوم به ناکجا آباد دنیای دیگران نخواهد بود . باید دست در دست هم و با اعتماد به خردجمعی برای این مهم و آینده سرمایه انسانی جوانان چاره کنیم که سرنوشت و سربلندی ایران به دست ایشان  است.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.