جمعه، 10 فروردین 1403

توزیع واکسن «پاستوکووک» در سراسر کشور

توزیع واکسن «پاستوکووک» در سراسر کشور
عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران گفت: خانواده‌ها بدون نگرانی از واکسن انستیتو پاستور برای تزریق کودکان استفاده کنند.

احسان مصطفوی رئیس روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: واکسن پاستوکووک خوشبختانه بعد از کسب مجوز استفاده اضطراری در بزرگسالان، مجوز مصرف برای افراد زیر 18 سال را نیز از مراجع ذی صلاح در کشور کسب کرده است و در حال حاضر در کنار واکسن سینوفارم افراد رده سنی 12 تا 18 سال می‌توانند از این واکسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و دویست هزار دز واکسن پاستوکووک در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است، گفت که تزریق این واکسن برای افراد زیر 18 سال در دو دز و به فاصله 28 روز انجام می شود. 

اپیدمیولوژیست و عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران عنوان کرد: تزریق واکسن در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از اول هفته جاری آغاز شده است.

مصطفوی اظهار داشت: پس از انجام و ارائه گزارش مطالعات بالینی این واکسن در افراد رده سنی 3 تا 18 سال و نشان دادن بی خطری و ایمنی زایی مناسب این واکسن برای کودکان و نوجوانان، این واکسن تاییدیه های لازم را از سازمان غذا و دارو و کمیته ملی واکسن برای تزریق به افراد زیر 18 سال کسب کرده است و خانواده‌ها می‌توانند با خیال آسوده از این واکسن استفاده کنند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.