پنجشنبه، 9 فروردین 1403

توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی در داروخانه‌ها در انتظار ابلاغ قیمت

توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی در داروخانه‌ها در انتظار ابلاغ قیمت

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره زمان توزیع واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی، توضیح داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ دکتر حیدر محمدی گفت: امسال واکسن آنفلوآنزا در کشور چهار تولیدکننده دارد، یعنی دو تامین‌کننده وارداتی دارد و دو تامین‌کننده تولید داخل.

وی افزود: ما حدود ۲.۵ میلیون دز را از تامین‌کننده خارجی تامین کردیم که ۱.۵ میلیون آن وارد کشور شده و یک میلیون آن هم در حال ورود است که به زودی وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در عین حال دو تامین‌کننده تولید داخلی هم داریم که خدارا شکر اولین بار است تولیدشان انجام شده و وارد بازار می‌شود. البته پارسال هم یکی از تولیدکنندگان واکسن آنفلوآنزا، واکسن تولید کرده بود، اما برای مطالعات بالینی بود که امسال وارد بازار می‌شود.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی واکسن آنفلوآنزا امسال ۲۰۰ هزار دز آماده کردند که قرار است ظرف هفته آینده به ما تحویل دهند. البته این تولیدکنندگان به ما قول داده بودند که ۱.۵ تا دو میلیون واکسن آنفلوآنزا به ما تحویل دهند که اگر شرایط بازار مساعد باشد و تامین کنند، این میزان را به ما می‌دهند. الباقی وارداتی‌ها هم وارد می‌شود.

محمدی گفت: از این تعداد واکسن آنفلوآنزا، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز از سوی معاونت بهداشت و به صورت رایگان، در طرح واکسیناسیون عمومی برای گروه‌های در معرض خطر و با ریسک بالا مصرف می‌شود که شامل زنان باردار، سالمندان بالای ۵۵ سال، بیماران خاص و صعب‌العلاج و سایر گروه‌هایی که طبق اعلام معاونت بهداشت به عنوان در معرض خطر بروز رسانی می‌شوند، هستند. سایر واکسن‌های وارداتی و تولید داخل هم در داروخانه‌ها با نرخ مصوب عرضه می‌شود.

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هنوز قیمت واکسن آنفلوآنزای تولید داخل را ابلاغ نکردیم و واکسن‌های وارداتی هم حدود ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارند، گفت: واکسن تولید داخلی آنفلوآنزا آماده است و منتظر ابلاغ قیمت آن هستیم و ان‌شاءالله حدود یک هفته دیگر وارد داروخانه‌ها خواهد شد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.