پنجشنبه، 9 فروردین 1403

جامعه پزشکی در سال های اخیر مورد هجمه های زیادی واقع شده است

جامعه پزشکی در سال های اخیر مورد هجمه های زیادی واقع شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مشکلات عدیده جامعه پزشکی گفت: جامعه پزشکی در سال های اخیر مورد هجمه های زیادی واقع شده و دچار مشکلات عدیده زیادی است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه سفر یک روزه رئیس کل سازمان نظام پزشکی به استان گیلان ضمن ابراز خرسندی از این که پزشکی حاذق و خوشنام با اکثریت آرا به عنوان رئیس کل سازمان انتخاب شده است؛ اظهار کرد: جامعه پزشکی در سال های اخیر مورد هجمه های زیادی واقع شده و دچار مشکلات عدیده ای است که با توجه به نفوذ دکتر رئیس زاده در ارکان تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور بویژه وزارت بهداشت، انتظار می رود از این مشکلات با همکاری و هماهنگی های لازم کاسته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مطالبات جامعه پزشکی استان گیلان پرداخته و بیان کرد : تاکید بیش از حد و غیرکارشناسی به طب سنتی و اسلامی بدون استفاده از نظرات کارشناسی بزرگان و اساتید این رشته و جامعه پزشکی؛ عدم رشدتعرفه های پزشکی متناسب با افزایش تورم در جامعه؛ افزایش بی رویه قیمت تجهیزات پزشکی و مصرفی ؛ افزایش دریافت مالیات از جامعه پزشکی که متناسب با دریافت مالیات از سایر مشاغل نیست ؛پایین بودن تعرفه دریافتی داروسازان و پزشکان و دندانپزشکان عمومی که بسیاری از آن ها پس از فارغ التحصیلی نمی توانند امکانات اولیه زندگی را تامین کرده و دریافتی آن ها در برخی مواقع از یک کارمند نیز پایین تر است و همچنین اختلاف بین دریافتی  پزشکان عمومی و سایر رشته های تخصصی از جمله معضلاتی است که موجب شده بسیاری از همکاران به سایر حوزه ها روی آورده یا قصد مهاجرت داشته باشند.

وی افزود: اختلاف دریافتی در بخش دولتی و خصوصی سبب شده همکارانمان از بخش دولتی خارج و به بخش خصوصی روی بیاورند و پایین بودن دریافتی اینترن ها و رزیدنت ها مشکلات زیادی را برای این همکاران ایجاد کرده است.

سالاری با اشاره به این که در برخی از رشته هایی که اکنون متقاضی ندارند بطور جدی با کمبود پزشک در کشور مواجه هستیم؛ خاطرنشان کرد: باید مسائل مالی طوری دیده شود که برای همکاران تفاوتی نداشته باشد که وارد کدام رشته می شوند و دغدغه اقتصادی نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با گریزی به مبحث اپیدمی کووید 19 تصریح کرد : استان گیلان جز اولین استان های درگیر بیماری کرونا بوده است و نزدیک به 77 هزار بیمار بستری در بیمارستان های مختلف داشتیم ، به طوری که بسیاری از همکارانمان نیز درگیر این بیماری شدند .

وی ادامه داد: از همه ظرفیت ها برای مهار کرونا در استان استفاده کرده و تشکیل بسیج ملی مبارزه با کرونا را داشتیم و نظام پزشکی و همه همکاران در هر دو بخش دولتی و خصوصی در تامین تجهیزات پزشکی کمک کردند.

وی یادآور شد:689 پایگاه واکسیناسیون در سطح استان داریم و درصد واکسیناسیون دوز اول 82.7 درصد و در دوز دوم 36.4 درصد بوده که میانگین کشوری دوز اول  70 درصد و در استان گیلان 82.7 درصد است.

انتهای پیام

 

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.