جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در اولین سفر استانی خود به گیلان رفت

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در اولین سفر استانی خود به گیلان رفت
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با دعوت روسای نظام پزشکی های استان گیلان با جمعی از معاونین و مدیران خود به این استان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛  در این دیدار دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تقدیر از زحمات اعضاء جامعه پزشکی در استان گیلان بر ضرورت اقتدار سازمان نظام پزشکی در جامعه تاکید کرد.

وی با اشاره به این که هر آن چه که به نفع مردم باشد  به نفع جامعه پزشکی  و بالعکس نیز خواهد بود؛ افزود: به منظور مصلحت اندیشی یکی نمی توان حق و حقوق دیگری را زیر پا نهاد .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید این مهم در بین مسئولان نهادینه شود که مصالح منطبق بر هم و در یک راستا هستند و امیدواریم بتوانیم از مشکلات جامعه پزشکی کاسته و اوضاع بسامان تری را برای همکاران فراهم کنیم.

رئیس زاده گفت: در چهار سال پیش رو ، صدای جامعه پزشکی و نماینده قانونی آن ها خواهد بود که باید ضمن تعامل با دولت و مردم از منافع صنفی جامعه پزشکی نیز دفاع کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که  انطباق منافع پزشکی و مردم، اندیشه محوری ماست و به عنوان یک اصل کلی باید آن را جا بیندازیم؛ تصریح کرد:  این کار نیاز به یک تحول گفتمانی بر اساس دو محور دارد که محور اول  برای بنده اهمیت زیادی دارد و آن انطباق مسائل پزشکی و مردم  به عنوان یک اصل است ؛ همچنین هرآن چه به نفع مردم است، به نفع جامعه پزشکی است و بالعکس.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در خصوص اهم کارهایی که در دستور کار قرار دارد؛ اظهار کرد:  سامان دادن و تهیه راهکارهای ارتباطی با اعضای مجمع و نظام پزشکی شهرستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های فوری است که حتما یک برنامه زمان بندی را برای تکمیل حضور آنها در فرآیندهای نظام پزشکی اعلام خواهیم کرد. فعالیت بعدی، رایزنی‌های بیرونی برای حل معضلات جامعه پزشکی با وزارت بهداشت، مجلس، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، سازمان های بیمه و مالیات و وزارت امور اقتصاد و دارایی و شهرداری است.

وی هدف از بسامان کردن اوضاع جامعه پزشکی را ارائه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد و گفت :در عین حال با این روندی که در پیش گرفته شده است، ظرفیت‌ برخی از رشته‌های فوق تخصصی ما به خاطر برخی از همین مسائل و مشکلات خالی می‌ماند. در چند سال آینده ممکن است مردم ما برای برخی از عمل‌های ساده جراحی، مجبور باشند به خارج از کشور سفر کنند یا وارد صف انتظار طولانی برای جراحی شوند، در حالی که ما نمی‌خواهیم این حادثه رخ دهد.

گفتنی است در این دیدار دکتر انوش برزیگر رئیس نظام پزشکی رشت؛ دکتر سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ دکتر قنبر پور نایب رئیس نظام پزشکی رشت؛ دکتر کرمی رئیس نظام پزشکی تالش؛ دکتر میرسنبل نماینده داروسازان در نظام پزشکی رشت؛ دکتر جوان پرست رئیس نظام پزشکی لنگرود؛ دکتر والی شیدا نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی رشت؛ دکتر فرجود شکوهی عضو هیات مدیره آستانه اشرفیه؛ دکتر ابراهیمی معاون آموزشی نظام پزشکی رشت ؛ دکتر پورمحسن نماینده ماماهای رشت؛ دکتر دوزنده نرگسی نماینده پزشکان عمومی رشت ؛دکتر فروتن نماینده رادیولوژیست ها و دکتر محبوبی رئیس نظام پزشکی رودسرحضور داشتند.

در این دیدار دکتر برزیگر رئیس نظام پزشکی رشت نیز به بیان مطالبات خود پرداخته و خواستار ایجاد مجتمع آموزشی و رفاهی برای سازمان نظام پزشکی در استان گیلان و نیز در نظر گرفتن جایگاه برای رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یکی از اعضای سازمان شد. همچنین اعضا یا رئیس سازمان نظام پزشکی به عنوان عضوی از هیات مدیره دانشگاه باشد.

دکتر سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از زحمات مجموعه دست‌اندرکاران در پیگیری و تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت استان، بر ضرورت تشدید دقت نظر‌ها و از سرگیری نظارت‌ها برای تسریع در اتمام آن‌ها تأکید کرد.

وی با بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله طرح‌های قابل‌افتتاح تا پایان امسال گفت: ۱۳ پروژه حوزه بهداشتی گیلان پیشرفت بالای ۹۵ درصدی دارند و آماده بهره‌برداری هستند.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

یزدان جمعه, 23 مهر,1400 14:28
درود بر دکتر و همکاران ارجنند
انشالله با وجود دکتر رییس زاو اتقلابی در نظام پزشکی بوجود خواهد امد