جمعه، 31 فروردین 1403

برگزاری جلسه نیازسنجی آموزشی حوزه سلامت سازمان نظام پزشکی

برگزاری جلسه نیازسنجی آموزشی حوزه سلامت سازمان نظام پزشکی
جلسه هم‌اندیشی و نیازسنجی «مباحث جدید و مورد نیاز حوزه سلامت در خصوص برگزاری همایش‌ها و سمینارهای سازمان نظام‌پزشکی» به همت معاون آموزشی سازمان و با حضور ریاست نظام‌پزشکی تهران بزرگ و جمعی از اساتید برجسته و شناخته‌شده حوزه‌های مختلف پزشکی برگزار شد.

در آغاز این نشست دکتر سلیمی با ارائه گزارشی از برنامه های آموزشی انجام‌شده و اقدامات سازمان نظام‌پزشکی در حوزه آموزشی به‌خصوص در مقطع بحران کرونا و انجام برنامه‌های متعدد آموزشی از راه دور، برگزاری همایش بزرگ جامعه سازمان نظام‌پزشکی و برنامه های هفتگی آنلاین را از جمله دستاوردهای سازمان نظام‌پزشکی در دوره اخیر دانست و ابراز امیدواری کرد که تمرکز بر حوزه آموزش و پژوهش در سازمان نظام‌پزشکی باقی بماند.

دکتر علویان رئیس هیات مدیره نظام‌پزشکی تهران بزرگ در این جلسه گفت که نظام پزشکی باید نقش مهم و کلیدی در حوزه آموزش بازی کند. دکتر علویان اشاره کرد که باید حوزه‌های آموزشی سازمان براساس نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت و سپس با نیازسنجی کامل اعضای سازمان با اجرای برنامه‌های اجرایی مناسب همراه باشد.

دکتر علویان با اشاره به اینکه در تهران ارتباط مناسبی با ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران ایران شکل گرفته‌است که امکان همکاری‌های مناسب در حوزه سلامت فراهم شده و برنامه‌های خوبی شکل گرفته است ابراز امیدواری کرد که در حوزه آموزش هم در سطح نظام‌پزشکی تهران بزرگ ارتباطاتی مناسب با دانشگاه‌های تهران شکل گیرد.

رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ اشاره کرد که انجمن‌های علمی و نظام‌پزشکی باید با هم همراه و همکار باشند و انجمن‌ها نباید از این‌که نظام‌پزشکی در حوزه آموزش ورود کند احساس ترس یا ضعف کنند و باید به‌جای تقابل شیوه تعامل بین این نهادها شکل ‌گیرد و همین طور امکان شکل گیری ارتباط تنگاتنگ میان معاونت‌های مختلف بخصوص معاونت فنی و معاونت انتظامی با معاونت آموزش شکل بگیرد تا برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های فنی انتظار براساس نیازهای واقعی جامعه صنفی شکل بگیرد.

دکتر علویان همچنین اشاره کردند که سرلوحه اقداماتشان در نظام پزشکی شفافیت و شکل دادن نظارت بر عملکرد خود و مجموعه سازمان است.

دکتر فرخزاد اشاره کردند که بهتر است سازمان نظام‌پزشکی علاوه‌بر برگزاری دوره‌های آموزشی و وبینارها و دوره‌های حضوری و سمینارها نقش نظارتی و نقش قانونی ناظر بر این مجموعه را در اختیار داشته باشد و مجموعه تأییدکننده سیمنارها و دوره‌ها باشد

دکتر استقامتی هم در این خصوص گفتند بهتر است نگاه‌هایمان خودمحور و سازمان محور نباشد و قانون‌محور باشیم و نگاه عملکردی‌مان باید نگاه جامع محور و قانون‌محور باشد. قانون آموزش مداوم تصویب‌شده در مجلس شورای اسلامی این اختیار را به وزارت بهداشت سپرده است و باید سازمان نظام‌پزشکی در تعامل و همراهی با وزارت بهداشت مشخص کند آیا می‌توان بخشی از وظایف محول شده در اختیار سازمان نظام‌پزشکی قرار گیرد یا نه.

دکتر استقامتی خطاب به دکتر علویان ابراز امیدواری کرد در کلیه اقدامات خود تلاش برای شکل دادن زیرساخت‌ها و نهادسازی‌ها را مدنظر داشته باشد و ابراز امیدواری کرد که برای هر فعالیت زیرساخت مناسب و نهادسازی مناسب انجام بگیرد.

دکتر بیرودیان در این نشست با اشاره به آموزش اخلاق در حوزه سازمان نظام‌پزشکی و شکل‌گیری نهاد دبیرخانه اخلاق در این سازمان اعلام کرد که این دبیرخانه محوریت خود را بر آموزش قرارداده است و برنامه های مختلف آموزشی در این حوزه انجام داده‌است که البته نیازسنجی آموزشی در مورد تمام محدوده های طبابت باید در بین جامعه صنفی صورت بگیرد و توجه اصلی برای آموزش این باشد که بر اساس نیازهای جامعه پزشکی و اصول آموزش اخلاق باشد.

دکتر عابدینی هم در این نشست گفتند که باید در جاهایی که وزارت بهداشت در آن‌ها فعالیت ندارد سازمان ورود کند و براساس برنامه ریزی مناسب برای حوزه های مهارت های حرفه‎ای و وبینارها و نشست های علمی مشترک با انجمن های علمی اقدام کند.

دکتر شادنیا هم در این نشست ضمن تشکر از اقدامات دکتر سلیمی اعلام کرد که نظام پزشکی باید به فکر نسل بعدی باشد. ظرفیت‌های خالی رشته های مختلف دستیاری و فوق تخصصی و نیز موضوع مهاجرت زنگ خطر را مدت ها است به صدا درآورده و حتما باید در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی در این خصوص برنامه ریزی شود  

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.