پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مصلی تهران وارد مدار ارائه خدمات واکسیناسیون کرونا شد

مصلی تهران وارد مدار ارائه خدمات واکسیناسیون کرونا شد
مرکز واکسیناسیون تجمیعی مصلی تهران روز دوشنبه با حضور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جانشین قرارگاه پدافند زیستی و مقابله با کرونا سپاه محمد رسول الله، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران و شهردار منطقه ۷ تهران افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از وبدا، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به همراهی های بی شائبه دستگاه های مختلف از جمله سپاه، ارتش، بسیج و شهرداری و همچنین ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در دوران مبارزه با بیماری کرونا اظهار کرد: میدان مقابله با بحران کووید۱۹ درس آموخته هایی داشت که باید مستند شود و در این مسیر رشادت های کادر درمان، به ویژه شهدای مدافع حرم نقشی ماندگار و الگویی تمام عیار در عرصه پاسداری از میهن است.

وی همچنین مهمترین راه پیشگیری از گسترش ویروس را واکسینه کردن و ایمنی جمعی دانست و گفت: راه اندازی مرکز واکسیناسیون مصلی تهران در شتاب بخشیدن به روند واکسیناسیون بسیار موثر خواهد بود، چراکه این مرکز پتانسیل ارائه خدمات ۲۴ ساعته را دارد تا سهم عمده ای از واکسیناسیون تهران را پشتیبانی کند.

رییسی از آغاز طرح واکسیناسیون افراد ۱۸ سال به بالا بزودی با گسترش مراکز شبانه روزی خبر داد و گفت: امیدواریم روند واکسیناسیون این افراد طی ۱۰ روز تا ۲ هفته به اتمام برسد. 

وی همکاری در ارائه خدمات واکسیناسیون را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: با واکسینه کردن افراد، احتمال مرگ و میر به شدت کاهش می یابد و این اقدام در کنترل بیماری بسیار موثر است.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی و مقابله با کرونا سپاه محمد رسول الله نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های نیروهای بسیجی و کادر بهداشت و درمان برای مقابله با بحران و تسریع در روند واکسیناسیون، عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی در شرایط سخت بحران با محوریت حمایت، نظارت و مراقبت به همت نیروهای بسیج و بهداشت با همراهی دستگاه های مختلف، نتایج خوبی را به همراه داشت و در حال حاضر با هدف تکمیل فرآیند واکسیناسیون به فعالیت خود ادامه می دهد.

سردار حسینی  ادامه داد: در تهران علاوه بر پایگاه های واکسیناسیون مستقر در مراکز درمانی و بیمارستان ها، ۱۲۸ مرکز واکسیناسیون در حال فعالیت است که از این تعداد ۵۳ مرکز به صورت سه شیفت و هشت مرکز هم به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

وی در خصوص گسترش مراکز واکسیناسیون شبانه روزی اعلام آمادگی کرد.

همچنین مرکز واکسیناسیون مسجدالرضا واقع در خیابان نیلوفر نیز با حضور دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ۲۱ شهریور ماه با اشاره به جذب نیروهای داوطلب و همکاری های بین بخشی برای توسعه و افزایش ساعت کاری مراکز تجمیعی واکسیناسیون، از افزایش ساعت کاری مراکز واکسیناسیون کرونا تا هشت شب خبر داد.

جلیل کوهپایه زاده گفت: تا هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار دوز تزریق واکسن کرونا داشتیم اما با افزایش ساعت کاری مراکز واکسیناسیون، تعداد جایگاه های واکسن در مراکز کنونی و همچنین افزایش مراکز تجمیعی این ظرفیت در هفته جاری، این میزان به دو برابر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۴۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی ایران تا پایان هفته به ۵۰ مرکز می رسند، افزود: پیش از این بزرگترین چالش تامین واکسن بود اما اکنون کمبود نیروی انسانی آموزش دیده و همچنین فضای فیزیکی برای راه اندازی مراکز جدید چالش های پیش رو برای افزایش ظرفیت واکسیناسیون هستند اما با همکاری های بین بخشی بطور قطع این چالش ها هم رفع می شوند.

کوهپایه زاده گفت: با کمک داوطلبانه نیروی های بسیجی و مردمی، دانشجویان و داوطلبان هلال احمر، مراکز تجمیعی کنونی از روز گذشته به صورت دو شیفت تا هشت شب فعال هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین از شبانه روزی شدن مرکز واکسیناسیون کردستان خبر داد و افزود: در روزهای آینده نیز چند مرکز دیگر مانند مرکز خودرویی دژبان ارتش واقع در خیابان فاطمی، بیمارستان های تریتا و ساسان و یک بیمارستان دیگر در جنوب شهر شبانه روزی می شوند.

وی با اشاره به ظرفیت شبانه روزی شدن مرکز واکسیناسیون ایران مال گفت: مرکز واکسیناسیون بوستان گفتگو هم به تازگی راه اندازی شده و فعلا از ساعت ۱۴ تا ۲۰ فعال است اما به زودی شبانه روزی خواهد شد.

انتهای پیام

تا کنون ۲۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۵۶۸ نفر نیز تا کنون دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۷۰۲ نفر دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۳ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۲۷۰ دُز رسید.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.