پنجشنبه، 30 فروردین 1403

دکتر ظفرقندی:

عدم استقرار ساختارهای نظام سلامت سبب هدر رفت سرمایه می شود/ در زمینه واکسن عقب ماندگی داریم

عدم استقرار ساختارهای نظام سلامت سبب هدر رفت سرمایه می شود/ در زمینه واکسن عقب ماندگی داریم
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این مهم که باید در زمینه واکسیناسیون سریع تر و جامع تر در کشور عمل می شد؛ گفت: اصل روشن این بود که تا زمان فراهم شدن واکسن داخلی باید به سرعت واکسن خارجی تامین و واکسیناسیون آحاد جامعه انجام می شد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر محمد رضا ظفرقندی در پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی که امروز پنج شنبه مورخ 1400/6/25بصورت حضوری در سالن همایش مرکز قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد با اشاره به این که در مبحث واکسیناسیون باید سریع تر و جامع تر درکشور عمل می شد؛ تصریح کرد: واقعیت این است که از تولید واکسن داخلی حمایت می کنیم و هر جا در این زمینه تلاش شود قابل تقدیر و تشکر است اما اصل روشن این بود  که تا زمان فراهم شدن واکسن داخلی باید به سرعت واکسن خارجی ازهر طریق ممکن تامین می شد. در این زمینه هشدارهای لازم مکررا از سوی سازمان نظام پزشکی ارائه شد.

وی افزود:  تا ساختارهای نظام سلامت شامل نظام ارجاع ، پزشک خانواده ، پرونده الکترونیک و نسخه الکترونیک و ... را در حوزه سلامت مدیریت و اصلاح نکنیم ، سرمایه ها و نیروی انسانی به هدر خواهد رفت زیرا ساختارها و اقتصاد سلامت و نیروی انسانی سه ضلع  به هم وابسته هستند.

وی ادامه داد: عدم اصلاح این روند باعث خروج نیروی انسانی و افت کیفیت خدمات سلامت خواهد شد ، امروز خروج نیروی انسانی پزشکی یک غصه و درد است و باید با اصلاح ساختار و اقتصاد سلامت جاذبه ارائه خدمت درکشور را برقرار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که یکی از افتخارات سازمان نظام پزشکی دردور هفتم کاری خود در مبحث تعرفه ها بود؛ ادامه داد: در این دوره توانستیم جزء فنی و حرفه ای را تفکیک نموده و با طرح پژوهشی هزینه تمام شده را محاسبه کنیم .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در زمینه واکسیناسیون خانواده پزشکان نیز اظهار کرد: چندین جلسه با دکتر رئیسی معاون بهداشت وزارت بهدشت و درمان درخصوص واکسیناسیون خانواده کادر درمان جلسه گذاشته و پیگیری های لازم را انجام دادیم که در بخش دولتی این مهم در حال انجام است و مقرر شده از هفته آتی در بخش خصوصی نیز صورت گیرد.

دکتر ظفرقندی همچنین به تزریق دوز بوستر برای اعضای سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: دوز بوستر برای کادردرمان یک ضرورت است تا همکاران با خیال راحت بتوانند خدمات خود را بویژه در بخش های کلینیکی به بیماران ارائه دهند.

وی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی تندرستی و موفقیت برای اعضای شورای عالی و تشکر از زحمات آن ها در این دوره کاری سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: همدلی و هم زبانی بین شاخه های مختلف پزشکی لازم است و امیدواریم با همبستگی و مرتفع نمودن مشکلات به این مهم دست یابیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.