جمعه، 10 فروردین 1403

نتایج افکارسنجی آنلاین ایرنا :

میزان رضایت پایین دو سوم مردم از روند واکسیناسیون

میزان رضایت پایین دو سوم مردم از روند واکسیناسیون
نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان می دهد: مخاطبان خواستار سرعت گرفتن روند واکسیناسیون و استفاده از واکسن های ایرانی و خارجی برای استفاده بیشتر و سریعتر از واکسن کرونا برای مقابله با این اپیدمی هستند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره آمار واکسیناسیون  تا پنجشنبه ۱۸ شهریورماه مجموعاً ۲۱ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۹۲۹ نفر دز اول واکسن کرونا و  ۱۱ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۶۹۸ نفر  نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند. با احتساب این تعداد مجموع دزهای واکسن تزریق شده در کشور به شمار ۳۲ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۶۲۷ مورد رسیده است .

بر این اساس  اداره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا  درصدد برآمد تا نظرات مردم را در مورد «روند واکسیناسیون » جویا شود در این راستا  نظرسنجی آنلاین هفتگی خود را به  این موضوع اختصاص داد و از مخاطبان خود خواست تا در این مورد اعلام نظر کنند. پرسش های این نظرسنجی در روزهای  ۹ تا  ۱۷ شهریور ماه  جاری روی سایت ایرنا قرار گرفت و بیش از ۲۳ هزار نفر در این  نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران "ایرنا" در افکار سنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا اعلام کنند که چه میزان از روند کنونی واکسیناسیون  رضایت دارند ؟ ۶۷.۳ درصد پاسخگویان میزان رضایت خود را از روند کنونی واکسیناسیون «کم » ، ۲۱.۸ درصد « تا حدی» و ۱۱ درصد « زیاد » اعلام کردند.

  در این نظرسنجی پنج  سوال ؛ ۱-  از روند کنونی واکسیناسیون تا چه اندازه رضایت دارید؟ ۲-  تصمیمات دولت سیزدهم در زمینه واکسیناسیون را تا چه اندازه پیگیری می کنید؟  ۳- با روند کنونی تا چه اندازه امیدوارید امسال همه جمعیت هدف کشور واکسن بزنند؟ ۴ – ترجیح می دهید از چه واکسنی علیه کرونا استفاده کنید ؟ ۵- به نظر شما بیشترین انتقاد وارده به روند واکسیناسیون چیست؟  مطرح شد.

در پاسخ به سوال ؛ با روند کنونی تا چه اندازه امیدوارید امسال همه جمعیت هدف کشور واکسن بزنند؟ ۵۳.۸ درصد پاسخگویان میزان امیدواری خود را « کم » ، ۲۴.۳ درصد « تاحدی» و ۲۱.۹۹ درصد « زیاد » اعلام کردند .

بر اساس نتایج به دست آمده ؛ ۶۲.۷ درصد پاسخگویان ترجیح می دهند از واکسن « خارجی » علیه کرونا استفاده کنند. ۲۱.۳ درصد علاقمند به دریافت واکسن « داخلی »  هستند . برای  ۱۶ درصد نیز نوع واکسن « فرقی نمی کند» .

۳۷.۶ درصد پاسخگویان اعلام کردند تصمیمات دولت سیزدهم در زمینه واکسیناسیون را « کم » پیگیری می کنند. ۳۴.۱ درصد پیگیری از تصمیمات دولت در این زمینه را « زیاد » و ۲۸.۳ درصد « تاحدی» بیان کردند.

همچنین در پاسخ به سوال ، به نظر شما بیشترین انتقاد وارده به روند واکسیناسیون چیست ؟ گزینه « کمبود واکسن» با ۴۳.۹درصد ، « بی برنامگی در واکسیناسیون » با ۴۰.۳ درصد ، « عدم اطلاع رسانی مناسب به مردم » با ۹.۸ درصد ، « شلوغی مراکز واکسیناسیون » با ۵ درصد و « دوری مراکز واکسیناسیون » با ۱ درصد از سوی پاسخگویان انتخاب شده است .  

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.