ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

روسیه خواستار به رسمیت شناختن واکسن های مورد تایید شد

روسیه خواستار به رسمیت شناختن واکسن های مورد تایید شد
میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد: برای شکل گیری رویکردهای مشترک برای رفع محدودیت در سفر شهروندان واکسینه شده به کشورهای دیگر باید گروه ۲۰ و اروپا همه واکسن های مورد تایید را به رسمیت بشناسد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مسکو به نقل از ریانوونستی وزیر بهداشت روسیه در نشست گروه ۲۰ از کشورهای عضو این گروه خواست در صورت واکسیناسیون توسط یکی از واکسن های رسمی تأیید شده، واکسیناسیون علیه کرونا را برای هر فرد به رسمیت بشناسند.

 روسیه هنوز تایید واکسن «اسپوتنیک وی» را برای ورود به کشورهای اتحادیه اروپا دریافت نکرده است.

میخائیل موراشکو در نشست وزیران گروه ۲۰ با موضوع «نظارت بر تأثیر جهانی همه گیری کووید ۱۹ بر سلامتی با ارزیابی دقیق عواقب آن در اجرای برنامه های توسعه پایدار سازمان ملل متحد»، تاکید کرد که این امر برای تشکیل اهداف مشترک مهم است.

وزیر بهداشت روسیه اظهار داشت: رویکردهایی برای رفع محدودیت های سفر برای شهروندان واکسینه شده به کشورهای دیگر با به رسمیت شناختن تمام واکسن ها ضروری است.

میخائیل موراشکو تأکید کرد که ارزیابی نظارتی واکسن ها باید بر اساس شواهد علمی باشد و رنگ سیاسی نداشته باشد.

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشتر به پیامدهای فاجعه بار سیاست زدگی در مبارزه با همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد. رئیس جمهور روسیه توضیح داد که به رغم مقیاس واکسیناسیون در کشورهای توسعه یافته، ویروس دائماً از مناطقی که پوشش واکسن به شهروندان چندان زیاد نیست، باز می گردد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.