ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

آغاز واکسیناسیون مادران باردار در مراکز بهداشتی

آغاز واکسیناسیون مادران باردار در مراکز بهداشتی
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران از آغاز واکسیناسیون مادران باردار در شبکه ها و مراکز بهداشتی خبر داد.

بابک عشرتی گفت: مادران باردار در خطر بالاتر ابتلاء به بیماری نیستند اما در صورت ابتلاء، علائم بیماری در آنها نسبت به زنان غیر باردار در سن مشابه بیشتر است.

وی با بیان اینکه به دلیل حفظ ایمنی بیشتر تا حصول نتایج و مستندات کافی، ترجیحاً واکسیناسیون بعد از هفته ۱۲ بارداری انجام می‌شود، افزود: واکسیناسیون به معنای ایجاد ایمنی قطعی نیست و تداوم اقدامات پیشگیری از ابتلاء به کرونا برای مادر باردار و اعضای خانواده الزامی است.

عشرتی گفت: مادران باردار پس از واکسینه شدن در صورت بروز علائم احتمالی ابتلاء به بیماری کرونا، باید با اطلاع رسانی به مراکز بهداشتی و درمانی یا کد ۴ سامانه ۴۰۳۰ برای دریافت راهنمایی‌های لازم یا حتی تعیین محل مراجعه بررسی وضعیت، اقدام کنند.

وی همه مادران باردار با سن ۳۵ سال و بالاتر، مادران در همه گروه‌های سنی شاغل در بهداشت و درمان، مادران باردار با نمایه توده بدنی ۳۵ یا بالاتر، مادران با بارداری‌های دوقلویی و چند قلویی، بارداری با IVF و مادران باردار با بیماری زمینه‌ای را به عنوان گروه‌های هدف این واکسیناسیون برشمرد و خاطرنشان کرد: بیماری‌های زمینه شامل دیابت، قلبی، فشارخون بالا، مصرف داروهای ایمونوساپرسیو (تضعیف کننده سیستم ایمنی)، بیماری‌های مزمن کلیوی، آنمی سیکل سل، پیوند اعضا، سیروز کبدی و آسم می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین یادآور شد: مادران بارداری که همسرشان در بخش‌های کرونا و یا مراکز بهداشتی مدیریت کرونا شاغل هستند، طبق دستور العمل وزارت بهداشت واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.