جمعه، 10 فروردین 1403

استان تهران در وضعیت قرمز کرونایی

استان تهران در وضعیت قرمز کرونایی
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تأکید بر اینکه استان تهران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، از جانباختن 142 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته در تهران خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از فارس، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه افتتاح مرکز واکسیناسیون با نک مرکزی در تهران، اظهار داشت: 240 هزار نفر در شبکه بانکی حضور دارند که در گروه پر خطر هستند.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعه صورت گرفته در تهران کارمندان بانکها 3.5 تا 5 برابر در خطر بیشترکرونا قرار دارند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه کارمندانی که در بانکها واکسینه می ‌شوند از گروه های پر خطر هستند، گفت: در این مرکز واکسیناسیون 2500 نفر از کارمندان بانکها واکسینه خواهند شد.

زالی با بیان اینکه واکسیناسیون 67 هزار نفر از کارمندان بانکها در روزهای آینده به اتمام خواهد رسید، بیان داشت: اکنون تهران در وضعیت قرمز قرار دارد و همه شهرهای استان تهران نیز در روزهای اخیر از یک وضعیت همگن و قرمز برخوردار هستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی مراکز درمانی استان تهران، افزود: اکنون 9400 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان تهران بستری هستند که 2500 بیمار آن در بخش مراقبت ویژه قرار دارند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: دیروز 1940 بیمار جدید در مراکز درمانی تهران بستری شده و 1410 بیمار نیز ترخیص شدند.

زالی با اشاره به اینکه عدم توازن بین ترخیصی و ورودی بیمار به مراکز درمانی وجود دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه  20 هزار بیمار سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی داشته‌ایم تهران در وضعیت قرمز است.

وی با اشاره به فعال بودن 4200 تا 4500 تخت درمان بیماران سرپایی در تهران، متذکر شد: در این مراکز بیماران در 6 تا 8 ساعت خدمات مختلف شامل اکسیژن تراپی و درمان و تزریق وریدی را دریافت می‌کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه 100 مرکز درمان سرپایی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: 1500 تخت اورژانس نیز فعال شده است.

زالی با اشاره به ایجاد کمیته ترخیص بیماران، یادآور شد:میزان فوتی بیماران کرونایی در 24 ساعت گذشته در تهران 142 بیمار بوده است.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.