پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی :

واکسیناسیون خارج از محدودیت ها و مرزبندی ها باید اولویت دولت جدید باشد

واکسیناسیون خارج از محدودیت ها و مرزبندی ها باید اولویت دولت جدید باشد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت : رکوردها در مواردابتلا شکسته شده و آمار مرگ و میر رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی این سازمان با اشاره به این که شرایط کرونایی بدی بر کشور حاکم است؛ اظهار کرد: رکوردها در موارد ابتلا شکسته شده و آمار مرگ و میر رو به  افزایش است و با توجه به سیاستگذاری های غلط و کوتاهی در تهیه واکسن؛ واکسیناسیون آحاد جامعه علیه کرونا با تاخیر و ناقص صورت گرفته است.

وی افزود: از نظر واکسیناسیون نسبت به دنیا عقب هستیم و حداقل فایده واکسن این است که می تواند از افزایش آمارمرگ و میر پیشگیری کند.

وی ادامه داد: لازم است شورای عالی نظام پزشکی در قالب بیانیه ای از دولت جدید خواستار این باشد که واکسیناسیون مردم علیه کرونا را خارج از هر گونه محدودیت و مرزبندی در دستور کار خود قرار داده و به آن توجه ویژه داشته باشد.

ظفرقندی در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین منشور حقوق جامعه پزشکی ایران اشاره کرد و گفت: نخستین گام برای احقاق حقوق جامعه پزشکی این است که آن حقوق تبیین شده و سپس نسبت به انتشار و انعکاس آن به سازمان های مختلف ،اقدامات مورد نیاز انجام شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که تدوین منشور حقوق جامعه پزشکی ایران گام مثبتی است که در این دوره کاری سازمان صورت گرفته است؛ بیان کرد : سازمان نظام پزشکی و شورای عالی همواره به دنبال احقاق حقوق جامعه پزشکی بوده  است و تدوین راهنمای اخلاق پزشکی که در شورای اخلاق وزارت بهداشت نیز به تصویب رسید و به سراسر کشور ابلاغ شد؛ گواه این مدعاست.

وی همچنین در خصوص انتقاداتی که جامعه داروسازی و نمایندگان آن ها در شورای عالی نظام پزشکی نسبت به تصویب آئین نامه جدید تاسیس داروخانه ها از سوی وزارت بهداشت مطرح نموده بودند؛ خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با وزیر بهداشت داشتیم این موضوع را مطرح نمودم و ایشان دستور صریح و سریع در خصوص توقف این آئین نامه را به رئیس سازمان غذا و دارو داد، اما بعدا این اقدام انجام نشد که جای بسی تعجب است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پایان سخنان خود به رد صلاحیت بزرگان جامعه پزشکی در هشتمین دوره انتخابات این سازمان اشاره کرد و گفت: باعث تاسف است که سازمان نظام پزشکی در دوره جدید کاری خود از وجود برخی از افراد بنام و صاحبنظر محروم است ؛ معذالک امیدوارم یک سازمان مستقل و طرفدار جامعه پزشکی و مردم با همت دوستانی که در دور جدید حضور خواهند یافت ؛ شکل بگیرد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.