پنجشنبه، 9 فروردین 1403

راه‌اندازی سرویس‌ خدمات غیرحضوری شهروندی برای بیمه‌شدگان سلامت

راه‌اندازی سرویس‌ خدمات غیرحضوری شهروندی برای بیمه‌شدگان سلامت

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران از راه‌ اندازی سرویس‌های خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران برای خدمت رسانی به بیمه‌شدگان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، مهدی رضایی در خصوص سرویس خدمات غیر حضوری شهروندی، گفت: با توجه به تلاش‌های انجام‌ شده بر توسعه و گسترش امکانات سرویس‌های خدمات غیر حضوری شهروندی جهت اجرای بهترین مسیر ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، سرویس‌های خدمات غیر حضوری (شهروندی) سازمان بیمه سلامت ایران در قالب پنلی کاربرپسند و واکنش‌گرا در تمامی دستگاه‌ها از جمله تلفن همراه بر روی آدرس اینترنتی  bimehsalamatiranian.ir پیاده‌سازی و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان کشور است.

وی به جزئیات این سامانه اشاره کرد و ادامه داد: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران جهت مشاهده وضعیت بیمه ای خود با مراجعه به آدرس bimehsalamatiranian.ir ، وارد صفحه خدمات غیر حضوری شهروندی می‌شوند. بیمه شده با وارد کردن کد ملی، شماره تلفن همراه و درج کد امنیتی و وارد کردن رمز یک بار مصرف وارد صفحه خدمات غیر حضوری شهروندی می‌شود.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار کرد: لازم به ذکر است مالکیت شماره تلفن همراه باید مختص کد ملی کاربر باشد. در صفحه اصلی سامانه خدمات شهروندی نسخه الکترونیک امکان مشاهده اطلاعات بیمه‌ای، اعتبار باقی مانده، بررسی تاریخچه خدمات، جست و جوی مراکز، تمدید اعتبار، ویرایش تصویر و اعضای خانوار وجود دارد.

وی افزود: در قسمت اطلاعات هویتی و بیمه‌ای جنسیت بیمه شده، نسبت با سرپرست، صندوق بیمه‌ای، مانده اعتبار به روز و تاریخ پایان اعتبار نمایش داده می‌شود. در صفحه خدمات غیر حضوری با انتخاب گزینه تاریخچه خدمت تمامی خدمات دریافت شده بیمه شده قابل مشاهده است و امکان مشاهده کد رهگیری و تاریخ تمامی خدمات دریافتی در این صفحه وجود دارد.

رضایی بیان کرد: در صفحه خدمات ارائه شده اطلاعات مرکز، پزشک، خدمات تجویزی، نحوه مصرف دارو، قیمت خدمت و سهم بیمار قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: امکان تمدید اعتبار مجدد برای بیمه شده زمانی وجود خواهد داشت که اعتبار و پوشش بیمه‌ای آن کمتر از 15 روز باشد؛ در غیر این صورت امکان تمدید برای بیمه شده وجود ندارد. همچنین در صفحه پروفایل اطلاعات پوشش بیمه ای، اطلاعات سرپرستی و همچنین قابلیت ویرایش تصویر و امکان چاپ دفترچه وجود دارد.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، وی با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان در صفحه جست‌وجوی مراکز خدمات سلامت می‌توانند مرکز و یا پزشک مورد نظر خود را پیدا کنند، گفت: با انتخاب گزینه اعضای خانوار مشخصات پوشش بیمه، تاریخ شروع و پایان اعتبار و مانده اعتبار به روز برای اعضای خانواده قابل مشاهده است. همچنین در این قسمت قابلیت ویرایش تصویر و تمدید اعتبار اعضای خانوار و دانلود فایل دفترچه اعضا قابل استفاده است. قابل ذکر است این سامانه همچنان در حال توسعه است و خدمات جدید به تدریج به آن افزوده می شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.