پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پیش از ظهور گونه کشنده تر کرونا با همه گیری مقابله شود

  • 09 مرداد 1400
  • 11:49
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
پیش از ظهور گونه کشنده تر کرونا با همه گیری مقابله شود

سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستار آن شد تا پیش از ظهور گونه کشنده تر کروناویروس برای سرکوب بیماری کووید-۱۹ اقدام شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: سویه دلتای کروناویروس تهدیدی برای جهان است و ضرورت دارد پیش از آنکه این گونه از ویروس، جهش یافته و به سویه کشنده تر دیگری تبدیل شود سرکوب شود.

بنابر اعلام این سازمان، سویه دلتای کرونا که از سرعت انتقال بیشتری برخوردار است و اولین بار در هند شناسایی شد اکنون در ۱۳۲ کشور و منطقه در جهان شناسایی شده است.

اقدامات تایید شده برای مهار انتقال بیماری و به طور خاص رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، شستن دستها و خودداری از حضور طولانی مدت در محیط های بسته و شلوغ همچنان اثرگذار است

"مایکل رایان"، رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت گفت: سویه دلتا یک هشدار است و اخطار می دهد که ویروس در حال تکامل یافتن است. همچنین این ویروس زنگ خطری است تا هم اکنون و پیش از آنکه سویه خطرناکتری از ویروس ظاهر شود برای مقابله با آن اقدام شود.

"تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز تاکید کرد: تا کنون چهار نوع از ویروس شناسایی شده که نگران کننده بوده اند و تا زمانیکه ویروس همچنان در حال گسترش باشد، موارد دیگری از ویروس ظهور خواهند یافت.

وی افزود: طی چهار هفته گذشته و در پنج منطقه از شش منطقه سازمان جهانی بهداشت به طور میانگین موارد ابتلا به کروناویروس حدود ۸۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش هندوستان تایمز، اگرچه سویه دلتا بیشتر کشورها را درگیر کرده است اما به گفته رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت، اقدامات تایید شده برای مهار انتقال بیماری و به طور خاص رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، شستن دستها و خودداری از حضور طولانی مدت در محیط های بسته و شلوغ همچنان اثرگذار است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.