جمعه، 10 فروردین 1403

افزایش مشارکت ۱۵ درصدی در انتخابات نظام پزشکی

افزایش مشارکت ۱۵ درصدی در انتخابات نظام پزشکی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی گفت: با توجه به موانع موجود در انتخابات این سازمان، شاهد افزایش ۱۵ درصدی مشارکت بودیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی تاجرنیا معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی ، در مورد انتخابات این سازمان اظهار کرد: این انتخابات در ادوار مختلف توسط اعضای فعال پیگیری می‌شود، زیرا از تعداد ۳۲۰هزار عضو سازمان نظام پزشکی افرادی ممکن است در خارج از کشور  یا مشغول کار‌های اداری و بیمارستان‌های دولتی باشند؛ بنابراین افراد فعالی که در حال حاضر در سازمان نظام پزشکی فعالیت دارند از بخش خصوصی هستند.

تاجرنیا ادامه داد: نسبت به دوره گذشته شاهد افزایش مشارکت ۱۵ درصدی بودیم یعنی ۷۵۰۰ نفری که در دوره گذشته مشارکت داشتند در این دوره به ۹ هزار نفر رسیده بود و ریشه این افزایش مشارکت این است که نظام پزشکی در طول دوره گذشته علاوه بر فعالیت‌هایی که در حوزه سازمانی خود انجام داده به لحاظ بیرونی و در فضای اجتماعی، موضع اصرارش بر واکسیناسیون هرچه سریعتر مردم بود که این امر منجر به برجسته شدن نقش این سازمان نسبت به دوره‌های گذشته شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی ادامه داد: هیئت نظارت بر انتخابات می توانست با گشاده رویی بیشتری برخورد کرد همچنین اگر افراد کمتری دارای صلاحیت می‌شدند، این مشارکت هم می‌توانست افزایش بیشتری  داشته باشد.

تاجرنیا بیان کرد: در هر گروهی که احساس رقابت بیشتری وجود داشته شاهد افزایش حضور و مشارکت هستیم. به طور مثال در رشته پزشکی با توجه به تنوع کاندیدا‌هایی که حضور داشتند، همچنین در رشته داروسازی با توجه به رقابت جدی تری که وجود داشت، شاهد آن بودیم که افزایش مشارکت در رشته داروسازی بالغ بر ۱۲۰ درصد نسبت به دوره گذشته ایجاد شد، یعنی بیش از دو برابر در این دوره شرکت کردند و این مسئله نشان دهنده این است که اگر فضا را برای رقابت بین کاندیدا‌ها در این انتخابات فراهم می‌کردیم، استقبال بیشتری می‌شد.

او گفت: این انتخابات را با مجموعه شرایط و مشکلات و موانعی که وجود داشت  همچنین با این افزایش مشارکت بالای ۱۵ درصد، انتخاباتی قابل قبول می‌دانم. هرچند این انتخابات هنوز با شرایط قابل قبول در مورد مشارکت پزشکان فاصله زیادی دارد و باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که شرکت‌کنندگان بیشتر شوند.

تاجرنیا  با اشاره به اینکه جامعه پزشکی نشان داد که به لحاظ صنفی به افرادی رای می‌دهند که مسائل و مشکلاتشان را حل می‌کنند، بیان کرد: معتقدم این اعتماد جامعه پزشکان، اعتماد ارزشمندی است و دست اندر کاران و افرادی که حوزه‌های کاری مشترک با سازمان نظام پزشکی دارند به ویژه وزارت بهداشت یا مجموعه‌هایی مثل سازمان‌های مالیاتی و نهاد‌های بیمه‌ای باید تلاش کنند تا با تعامل جدی با نمایندگان جامعه پزشکی شرایطی را فراهم کنند که اعتماد جامعه پزشکی مخدوش نشود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.