جمعه، 10 فروردین 1403

احتمال تمدید رای‌گیری در تهران

احتمال تمدید رای‌گیری در تهران

رئیس هیات نظارت بر هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور توضیحاتی دریاره روند برگزاری انتخابات هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی ارائه کرد و از افزایش درصد مشارکت نسبت به دوره قبل خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛دکتر عبدالحسین روح‌الامینی در حاشیه هشتمین انتخابات نظام پزشکی ، گفت: نسبت به اخباری که از هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و وزارت بهداشت داشتیم ، حضورا به مرکز ستاد وزارت بهداشت رفتیم. از تهران نیز برای بازدید به کرج، فردیس و شهریار رفتم و همه می‌گویند نسبت به دوره قبل شور و نشاط  بیشتری در رای‌گیری وجود داشته است. البته باید تا پایان شمارش آرا صبر کرد تا موضوع قطعی شود اما اخبار دریافتی ما این است که درصد مشارکت نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

وی افزود: شهرستان‌های دارای ۱۱ هیئت مدیره تعداد رای دهنده بالایی ندارند و احتمالا اگر تمدید نشود، شمارش آرا آغاز می‌شود و نتایج آرام آرام اعلام می‌شود و برخی شهرها در حال ارسال نتایج هستند.

به گفته وی، اختیار تمدید ساعت رای‌گیری در حوزه‌های انتخابی به عهده هیئت نظارت و اجرایی استانی است و شهرستان‌هایی که رای گیری تا ساعت ۱۶ بوده است می‌توانند تا ۴ ساعت دیگر مدت رای‌گیری را افزایش دهند. در شهرهای بزرگ با ۱۷ نفر هیئت مدیره زمان راگیری ۱۲ ساعت اعلام شد( ۸صبح تا ۸ شب) اما می‌توانند تا ۲ ساعت مدت رای‌گیری را تمدید کنند.  

روح‌الامینی اظهار کرد:  چیزی که تاکنون در تهران مشخص است این است که احتمالا ساعت رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید می شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تخلف انتخاباتی مشاهده شده است یا خیر، بیان کرد: تخلف جدی که نیاز به مداخله داشته باشد باید در گزارشات بررسی شود در این چند حوزه‌ای که بنده و همکارانم به شکل مستقیم از هیئت مرکزی نظارت بازدید داشتیم تخلفات ابتدایی مثل هرسال دیده می‌شود که آنهم تجمع کاندیداها در محوطه حوزه است. انشالله نظام پزشکی و وزارت بهداشت آینده به سمتی بروند که انتخابات نطام پزشکی از حالت قرون وسطایی خارج شود و تماما الکترونیک باشد که شاهد انتخابات فراگیر و کم دغدغه باشیم و این موضوع اولین وظیفه منتخبین جدید است. تلاش می‌کنیم انتخابات میان دوره‌ای در شهرستان‌هایی که به حد نصاب نرسیدند انشالله تمام الکترونیک باشد.

وی درباره ناظران شماراش آرا، تاکید کرد: در هیئت نظارت مرکزی ترکیبی هفت نفره داریم که دو نفر از وزارت بهداشت، سه نفر از مجلس شورای اسلامی، یک نفر از قوه قضائیه و یک نفر از وزارت کشور هستند.  در حدود ۲۲۰ شهری که انتخابات بود هئیت‌های نظارت محلی را از پیشکسوتان و معتمدین نظام پزشکی انتخاب کردیم که در مراکز مستقر هستند و در روز انتخابات عوامل مختلفی را به کار گرفتند. در مجموع تیم نظارتی مفصلی در هر حوزه کنار هیئت اجرایی قرار دارد.

وی در خاتمه تاکید کرد: انشالله فردا  نتایج انتخابات به جز هفت کلانشهر تهران، کرج، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز و اهواز که تعداد ارا بالا است در مابقی شهرها اعلام می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها : انتخابات
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.