چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

رای امروز؛ رای تحول است

رای امروز؛ رای تحول است
مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان این که رای امروز رای تحول است که بخشی به تیم قبلی باز میگردد که توانسته سازمان را زنده نگه دارد؛ گفت: امیدواریم این روند در تیم بعدی تکرار شود. در سازمان نظام پزشکی اولویت اول پیش از پزشکان ، سلامت مردم است چون اگر به مردم نرسیم سازمان می‌خواهیم برای چه؟ در دوره کرونا سعی کردیم کنار مردم باشیم و خدمت کنیم‌ و حضور امروز جامعه پزشکی در انتخابات نشان می‌دهد این همراهی با مردم به جان پزشکان چسبیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دکتر حسین کرمانپور در حاشیه هشتمین انتخابات نظام پزشکی به خبرنگار ایسنا بیان کرد: استقبال از  انتخابات نظام پزشکی تا پیش از این حالت نزولی داشت اما امروز روند مشارکت بهبود یافته است. من امروز خوشحالم که به هر علتی مشارکت افزایش یافت که این موضوع دو یا سه پیام بزرگ دارد. اول آنکه معلوم است این سازمان زنده و پویا است و اعضای این سازمان دنبال تحول و تغییر هستند و پیام بعدی این است که منتخبین این دوره  وظایف خیلی سنگینی دارند. پیام سوم هم برای ما است که در سازمان نظام پزشکی بودیم و وقتی استقبال افزایش می‌یابد یعنی عملکرد دوره قبل، عملکرد بدی نبوده است و توانسته سازمان را زنده نگه دارد.

وی افزود: رای امروز رای تحول است که بخشی به تیم قبلی باز میگردد که توانسته سازمان را زنده نگه دارد و امیدواریم این روند در تیم بعدی تکرار شود. در سازمان نظام پزشکی اولویت اول پیش از پزشکان ، سلامت مردم است چون اگر به مردم نرسیم سازمان می‌خواهیم برای چه؟ در دوره کرونا سعی کردیم کنار مردم باشیم و خدمت کنیم‌ و حضور امروز جامعه پزشکی در انتخابات نشان می‌دهد این همراهی با مردم به جان پزشکان چسبیده است.

کرمانپور تاکید کرد: در دوسال گذشته جامعه پزشکی هم مانند سایر مشاغل تنها ضرر مالی نکرده است و خیلی از پزشکان مهاجرت کردند یا مطب‌هایشان را بستند زیرا نمی‌صرفد کسی در جایی مطب بزند و پول ویزیت و پرداختی از بیمه‌ها تنها کفاف اجاره‌ی همان مطب را بدهد بنابراین مطب‌ها بسته شده است، اولویت اصلی تیم جدید نظام پزشکی باید به گونه‌ای باشد که از نطر صنفی باب تازه‌ای برای اعضای نظام پزشکی باز کند. برخی از دور به خوش پوشی و ... پزشکان نگاه می‌کنند و نمی‌دانند پشت این خوش پوشی چه خبر است؛ اگر پزشک خوب لباس نپوشد و تمیز نباشد مردم بد بین می‌شود.

وی افزود: مردم تصور می‌کنند ۱۰۰ درصد جامعه پزشکی از ماما و دندان پزشک تا جراح و متخصص همه از نظر مالی در سطح بالایی هستند که اینگونه نیست، کل کسانی که وضعیت مالی خیلی خوبی دارند کمتر از ۱۰ درصد هستند و ۹۰ درصد جامعه پزشکی یک مقدار از خط فقر بالا تر هستند.

وی افزود: تیم جدید در وهله بعد باید پروتکل‌های درمان را با وزارت بهداشت مکتوب و دقیق بیاورند تا یک پزشک در شمال شهر تهران به یک شیوه و یک پزشک در بشاگرد به شیوه‌ای دیگر عمل نکند. افرادی که حتی در همین دوره کرونا با زیر سوال بردن مراقبت‌های بهداشتی سبب آسیب رساندن به مردم شدند باید پاسخ دهند و وظیفه تیم جدید رسیدگی به این موضوعات است. در کنار این موضوعات آموزش سلامت به مردم از طریق صدا و سیما اولویت بسیار مهمی است و با آموزش بهتر اوضاع سلامت مردم به مراتب بهتر می‌شود. سطح سواد سلامت مردم پایین است و اولویت وزارت بهداشت و نظام پزشکی باید افزایش این سواد باشد.

انتهای پیام

برچسب ها : انتخابات
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.