شنبه، 1 اردیبهشت 1403

عدم احراز صلاحیت برخی از بزرگان جامعه پزشکی به دور از قوانین و انصاف است/ آئین نامه جدیدداروخانه ها متوقف می شود

عدم احراز صلاحیت برخی از بزرگان جامعه پزشکی به دور از قوانین و انصاف است/ آئین نامه جدیدداروخانه ها متوقف می شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت : روند بررسی صلاحیت کاندیداها به گونه ای بوده که خواستار انصراف همکاران در این زمینه شده اند.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر محمد رضا ظفرقندی در پنجاه و سومین جلسه شورای عالی نظام پزشکی که بصورت حضوری و آنلاین (توأمان) برگزار شد، با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص عدم احراز صلاحیت برخی از اعضای جامعه پزشکی از سوی هیات نظارت شهرستان ها بر انتخابات هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی اذعان کرد: روند بررسی صلاحیت کاندیداها به گونه ای بوده که خواستار انصراف همکاران در این زمینه شده اند و برخی مذاکرات غیر معمول با آن ها صورت گرفته که این امر نوعی بدعت گذاری بوده و تاکنون سابقه نداشته است.

وی با گلایه از این که بسیاری از همکارانی که رد صلاحیت شده اند؛ سال ها در سازمان نظام پزشکی به فعالیت صنفی مشغول بوده و زحمات زیادی را در این راه متقبل شده اند؛ افزود: برخی از بزرگان جامعه پزشکی که از اثرگذاری و رای بالایی بین جامعه پزشکی برخوردارند ؛ رد صلاحیت شده اند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی نیز به نحوه تماس با داوطلبان رد صلاحیت شده معترض شده .و بیانیه ای در این زمینه صادر کرده است ؛ ادامه داد: تاکنون شاهد چنین شیوه ای در روند برگزاری انتخابات و احراز صلاحیت کاندیداها نبوده ایم و چنان چه این اتفاق اصلاح نشود، تبدیل به یک رویه شده و به دوره های بعدی تسری خواهد یافت.

ظفرقندی با بیان این که عدم تایید صلاحیت ها باید بر اساس مبانی قانونی باشد، تصریح کرد : جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی قدرت و اعتبار خود را از آراء به دست می آورد لذا عدم تایید صلاحیت ها سبب کاهش مشارکت جامعه پزشکی در انتخابات خواهد شد.

** پیگیر بازگشت حق تعرفه گذاری خدمات به سازمان نظام پزشکی هستیم

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با گریزی به مباحث تعرفه خدمات پزشکی و پیگیری های انجام شده از سوی این سازمان اشاره و بیان کرد :  اهدافی را در بحث کارشناسی تعرفه های خدمات پزشکی از جمله لحاظ شدن هزینه تمام شده خدمات و نزدیک شدن به قیمت واقعی دنبال نمودیم ؛ همچنین مذاکراتی را در خصوص بازگشت حق تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور انجام داده ایم که استدلال ها در این زمینه پذیرفته شده است .

وی بازگشت حق تعرفه گذاری بخش خصوصی به سازمان نظام پزشکی را به نفع مردم و جامعه پزشکی دانست و اظهار امیدواری کرد که این مهم در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود .

** پیگیری ها در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نتایج قابل قبولی داشت

دکتر ظفرقندی به بدهی 11 میلیارد و 230 میلیونی این سازمان در خصوص مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت : با پیگیری های مکرر توانستیم این بدهی را به رقم 1 میلیارد و 700 میلیون تومان کاهش داده و آن را پرداخت کنیم.

** جلب موافقت وزارت بهداشت در خصوص توقف آئین نامه جدید داروخانه ها

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به مذاکره خود با وزیر بهداشت در زمینه اعتراض جامعه داروسازی به ابلاغ آئین نامه جدید در زمینه تاسیس داروخانه ها اشاره کرد و  گفت: پس از ابلاغ این آئین نامه سازمان مواضع خود را اعلام نمود و طی مذاکراتی که با وزارت بهداشت در این زمینه داشتیم، نهایتا مقرر شد تا اجرای آئین نامه مذکور متوقف شود که امیدواریم به زودی از سوی وزارت متبوع این مهم اطلاع رسانی شود تا نگرانی همکاران جامعه داروسازی مرتفع شود.

گزارش تصویری

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

محمودفاضل پنجشنبه, 03 تیر,1400 15:54
عالی