جمعه، 10 فروردین 1403

استقرار نسخه الکترونیک برای پزشکان غیر طرف قرارداد بیمه سلامت در تهران

استقرار نسخه الکترونیک برای پزشکان غیر طرف قرارداد بیمه سلامت در تهران

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: تعداد پزشکان شاغل در استان تهران بر اساس بررسی‌های انجام شده نزدیک به ۲۰ هزار نفر برآورد شده و شرایط استقرار نسخه الکترونیک در استان تهران با سایر استان‌ها متفاوت است و چالش‌هایی به همراه دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی ، سیده مریم حسینی درباره اجرای نسخه نویسی الکترونیک در استان تهران، گفت: یکی از چالش‌های استقرار نسخه الکترونیک در استان تهران، جمع آوری اطلاعات پزشکان غیر طرف قرارداد شاغل در این استان است. برای این موضوع جلسه‌های متعددی با نظام پزشکی تهران و شهرستان‌ها داشتیم و اطلاعات نیز با سایر بیمه‌های پایه تبادل شده است. همچنین فهرست پزشکان شاغل در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های طرف قرارداد که به صورت مستقل قراردادی با این اداره کل ندارند نیز بررسی شده و همچنین با انجام بررسی‌های میدانی توسط اداره‌های کل شهرستان‌ها، فهرست حدود ۱۳ هزار پزشک غیر طرف قرارداد تهیه شده است.

وی ادامه داد: همچنین اداره‌های بیمه سلامت در شهرستان‌ها از طریق داروخانه‌ها و موسسه‌های پاراکلینیک، اطلاعات پزشکان تجویز کننده را جمع آوری کرده و اکثر پزشکان شاغل در شهرستان خود را شناسایی کرده‌اند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران، بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات، اطلاع رسانی به پزشکان شاغل در استان تهران است. ابتدا برای کل پزشکان شناسایی شده در استان تهران از طریق پیامک، اطلاع رسانی‌های متعدد با موضوع کاهش تدریجی کاربرد دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت و اهمیت استقرار نسخه الکترونیک همراه با لینک‌های ثبت نام و آموزش مربوطه ارسال شد.

حسینی افزود: تشکیل تیم‌های اطلاع رسانی و پیگیری جهت ثبت نام و آموزش پزشکان در ستاد استان تهران و شهرستان‌ها نیز تشکیل شده است. همچنین فهرست پزشکان ثبت نام شده در PSC و PCP استخراج شده و تاکنون هزار و ۵۹۳ نفر از پزشکان غیر طرف قرارداد از این طریق ثبت نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: آموزش و استقرار نسخه الکترونیک در مطب پزشکان ثبت نام شده در PSC توسط همکاران اداره رسیدگی به اسناد سرپایی و اداره‌های شهرستانی به طور حضوری، تلفنی و گروه‌های مجازی انجام شده است.

بنابر اعلام پایگاه خبری بیمه سلامت، وی در پایان، گفت: اداره‌های بیمه سلامت در شهرستان‌ها به تدریج از ابتدای خرداد ماه و پس از اطلاع رسانی موثر به کل پزشکان شاغل در شهرستان، پذیرش نسخه‌های کاغذی توسط داروخانه‌ها و موسسه‌های پاراکلینیک را متوقف می‌کنند. در گام اول از ابتدای خرداد امسال، شهرستان پاکدشت در استان تهران بر اساس اعلام آمادگی رییس اداره این شهرستان و پس از هماهنگی با دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری، نظام پزشکی و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، پذیرش نسخه‌های غیر الکترونیک همه پزشکان که در بخش خصوصی غیر بیمارستانی فعالیت می‌کنند، متوقف شد.

انتهای پیام

برچسب ها : نسخه الکترونیک
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.