پنجشنبه، 9 فروردین 1403

طرح «رسانه،همیار سلامت»آغاز به کار کرد

طرح «رسانه،همیار سلامت»آغاز به کار کرد

با مشارکت سازمان نظام پزشکی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خانه مطبوعات و رسانه استان خراسان رضوی ، طرح «رسانه همیار سلامت» به طور رسمی آغاز شد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی دکتر علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در این مراسم ضمن  با اهمیت خواندن ارتباط سازنده رسانه ها با کادر بهداشت و درمان در انعکاس صحیح اخبار و همچنین آگاه‌سازی جامعه و ارتقا سواد سلامت مردم گفت: در کنترل پاندمی کرونا نقش رسانه ها بیش از پیش عیان شد.


وی ضمن تاکید بر لزوم ارتقاء سواد سلامت جامعه بیان کرد: انتظار جامعه پزشکی از اصحاب رسانه این است که اطلاعات موثق و علمی را از مراجع معتبر چون دانشگاه و سازمان نظام پزشکی دریافت و ارائه نمایند تا اطلاعات غیرعلمی در این میان رنگ باخته و در نزد افکار عمومی بی اعتبار شوند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه استان نیز در این مراسم گفت: ما همواره قدردان و سپاسگزار کادر بهداشت و درمان که حقیقتا لایق عنوان «مدافعان سلامت» هستند و در نبرد با کرونا این ویروس نامرئی از جسم و جان خود مایه گذاردند؛ هستیم.


مجتبی محمودی مهماندوست با اشاره به همراهی اصحاب رسانه و سازمان صداو سیما با کادر بهداشت و درمان اظهار کرد : خبرنگاران از همان روزهای آغازین پاندمی کرونا وارد میدان شدند و در ارائه اخبار و اطلاعات دقیق ، صحیح و موثق از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.


وی بااشاره به اینکه بسیاری از خبرنگاران ما چون کادر بهداشت و درمان بارها و بارها برای تهیه اخبار و گزارش در آی. سی. یوها و مراکز بستری بیماران کرونایی حضور پیدا کردند؛ گفت: از میان اهالی رسانه مشهد ما خبرنگارانی داشتیم که به شدت درگیر بیماری شده و روزها در آی سی. یو بستری بودند؛ انتظار ما از مسئولین امر این است که اصحاب رسانه را بیش از پیش دریابند و پیش از پرپرشدن مرحمت فرموده حس کنند!

حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی و دبیرستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز کادر بهداشت و درمان، اصحاب رسانه و مردم را سه راس یک مثلث خواند و اذعان کرد: هر زمان شاهد همکاری این سه راس بودیم در کنترل بیماری موفق بودیم و هر گاه این همکاری کمرنگ شده شاهد اوج گرفتن ابتلابه بیماری، بستری افرد بیشتر و افزایش آمار جانباختگان بودیم. 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: صداوسیما در کنار سایر اصحاب رسانه تلاش کرد تا با ایجاد آگاهی و رفع نگرانی از مردم و هم چنین تولید فیلم‌های آموزشی نقش اطلاع رسانی خود را به موقع ایفا نماید.


محسن نصرپور افزود: صداوسیمای خراسان رضوی با پخش هزار ساعت برنامه زنده از حرم مطهر رضوی تلاش کرد تا روحیه معنوی مردم رو در ایام کرونا تقویت کند.


وی گفت: آنچه که امروز اهمیت کار رسانه را در موضوع سلامت برجسته می‌کند پرهیز از شک و شبهه در عرصه اطلاع رسانی سلامت است چرا که اگر اعتماد مردم از دست برود بازگشت آن بسیار سخت خواهد بود.

 

همچنین محمدمهدی مومنی، مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی در قسمتی از این آیین دو گروه کادر درمان و خبرنگاران را بدون دورکاری در این ایام توصیف کرد و از ابتکار خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در برگزاری این نشست همدلی تقدیر کرد.

 

گفتنی است در این مراسم از کارت خبرنگار «همیار سلامت» نیز رونمایی شد ودر پایان این مراسم که به میزبانی صداو سیمای خراسان رضوی برگزار شده بود از سوی سازمان نظام پزشکی مشهد با اهدای لوح از مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان و رئیس سازمان صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد و ضمن رونمایی از طرح کارت «همیار سلامت» تابلویی مزین به امضای مدیران و اصحاب رسانه باعنوان "قدردان شما هستیم" به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان نظام پزشکی مشهد اهدا شد.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.