پنجشنبه، 30 فروردین 1403

۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس وارد می‌شود

۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس وارد می‌شود
وزیر نیرو اعلام کرد مجوزهای لازم برای تامین ۱۲۵ میلیون دلار منابع ارزی ایران در عراق برای خرید ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس و انتقال این مبلغ به یک بانک اروپایی صادر شد

وزیر نیرو گفت: مجوز لازم برای تامین ۱۲۵ میلیون دلار منابع ارزی ایران در عراق برای خرید ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس و انتقال این مبلغ به یک بانک اروپایی صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان افزود: با پیگیری‌های مستمر مجوزهای لازم برای صدور حواله ۱۲۵ میلیون دلاری از منابع پولی ایران از بانک تجارت عراق به بانک سوییسی برای تامین ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس (سبد واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی) اخذ شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تا پایان هفته مقررات اداری این کار انجام شود و به زودی این واکسن‌ها در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران قرار بگیرد.

براساس این گزارش ۱۲ اردیبهشت ماه امسال وزیر نیرو گفت: ارز مورد نیاز خرید واکسن کرونا از روسیه از محل مطالبات‌ ایران از عراق تامین و به زودی نخستین پرداخت انجام می‌شود.
پی نوشت: تاکنون بیش از سه میلیون دوز واکس از طریق سیستم کوواکس وارد کشور شده است و مشخص نشده است این میزان در عدد اعلامی لحاظ شده است یا نه

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.