شنبه، 1 اردیبهشت 1403

آژانس دارویی اروپا واکسن کودکان بیون‌تک-فایزر را تایید کرد

  • 08 خرداد 1400
  • 08:52
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
آژانس دارویی اروپا واکسن کودکان بیون‌تک-فایزر را تایید کرد
بیون‌تک-فایزر برای واکسن کرونای کودکان سنین ۱۲ تا ۱۵ سال مجوز گرفت. طبق گفته شرکت واکسن بیون‌تک-فایزر نتایج آزمایش‌ها و تجربه آمریکا و کانادا بسیار امیدوار کننده‌ بوده است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، آژانس دارویی اروپا EMA واکسن کودکان بیون‌تک-فایز را تائید کرد. به گفته این آژانس واکسن کودکان بین ۱۲ تا ۱۵ ساله خوب عمل کرده و کارا است.

مارکو کاوالری، مسئول سیاست‌گذاری واکسیناسیون در آژانس دارویی اروپا روز جمعه ۲۸ مه (۷ خرداد) گفته است که این نخستین واکسن ویژه کودکان در اتحادیه اروپا است که به افراد زیر ۱۶ سال توصیه می‌شود. 

کاوالری تاکید کرد: «ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد استفاده از واکسن کودکان بی‌خطر است.»

کمیسیون آژانس دارویی در یک جلسه فوق‌العاده در مورد کارایی واکسن کودکان شرکت آلمانی-آمریکایی بیون‌تک- فایزر بحث و تبادل نظر کرد.

این شرکت دارویی نتایج مطالعه و تحقیقاتی را ارائه داده است که در آن نشان داده می‌شود تزریق واکسن بین کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله کارایی بسیار خوبی داشته است. این مطالعه مبنایی برای تصمیم‌گیری آژانس دارویی اروپا در مورد تائید واکسن کودکان بوده است.

پس از تائید واکسن کودکان توسط آژانس دارویی اروپا اکنون نوبت کمیسیون اتحادیه اروپاست که آن را تصویب کند. انتظار می‌رود کمیسیون اتحادیه اروپا نیز واکسن کودکان بیون‌تک-فازیر را تائید کند. 

تا کنون استفاده از واکسن بیون‌تک-فایزر در اتحادیه اروپا فقط برای افراد ۱۶ سال به بالا مجاز بوده است.

در کانادا و آمریکا واکسن کودکان بیون‌تک-فایزر مدتهاست مجوز گرفته و واکیسناسیون در میان گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال از چند هفته پیش آغاز شده است.

بیون‌تک-فایزر قبلا اعلام کرده بود که مطالعات بالینی درباره کارایی واکسن روی گروه‌های سنی شش ماهه تا ۱۲ ساله نیز شروع شده است. قرار است نتایج تست‌ها برای کودکان پنج تا ۱۲ ساله هم در ماه ژوئیه و کودکان زیر پنج سال نیز در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام  شود.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان یک روز پیش از تائید واکسن کودکان گفت واکسینه شدن نوجوانان در آلمان از هفتم ژوئن ممکن است.

در آلمان نظرات متفاوتی درباره واکسیناسیون کودکان و نوجوانان در برابر کرونا وجود دارد. کمیسیون دائمی واکسیناسیون (STIKO) اعلام کرده است که حتی در صورت تأیید واکسن از سوی آژانس دارویی اروپا نیز رهنمودی عمومی برای واکسیانسیون کودکان نخواهد داد. نگرانی برخی از متخصصان این است که اطلاعات مربوط به عوارض جانبی احتمالی واکسیناسیون کودکان هنوز کافی نباشد.

برچسب ها : کرونا
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.