ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

دکتر ساعی خبر داد

انجام واکسیناسیون دوز دوم اسپوتنیک و سینوفارم در روزهای هشتم و نهم خردادماه

  • 07 خرداد 1400
  • 11:38
  • 1 دیدگاه
  • Article Rating
انجام واکسیناسیون دوز دوم اسپوتنیک و سینوفارم در روزهای هشتم و نهم خردادماه
رای تزریق دوز دوم اسپوتنیک  گروهی از همکاران و دوز دوم واکسن سینوفارم  اعضای سازمان که واکسن سینوفارم دوز اول را دریافت کرده اند جلسه‌ای با حضور آقای دکتر زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران  و معاونت‌های بهداشتی ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران ،شهید بهشتی و ایران  برگزار شد و مسائل مربوط به واکسیناسیون اعضای سازمان و کادر درمان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم‌گیری‌ها ی لازم  انجام شد.

دکتر سعید ساعی معاون توسعه منابع و مدیریت نظام‌پزشکی تهران بزرگ در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام‌پزشکی گفت: با توجه به وجود برخی مشکلات ،  و نیاز به تامین واکسن و لزوم انجام هماهنگی‌ ها برای تزریق دوز دوم اسپوتنیک  گروهی از همکاران و دوز دوم واکسن سینوفارم  اعضای سازمان که واکسن سینوفارم دوز اول را دریافت کرده اند جلسه‌ای با حضور آقای دکتر زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران  و معاونت‌های بهداشتی ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران  برگزار شد و مسائل مربوط به واکسیناسیون اعضای سازمان و کادر درمان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم‌گیری‌ها ی لازم  انجام شد.

دکتر ساعی ادامه داد: با توجه به وجود مشکلاتی  در مرحله اول واکسیناسیون واکسن اسپوتنیک  و ضرورت انجام  مواردی از  جمله ثبت دقیق اطلاعات افراد در سامانه سیب  متاسفانه تاخیری در زمان واکسیناسیون تعدادی از همکاران پیش آمد که البته این تاخیر  در محدوده زمانی توصیه‌شده برای تزریق نوبت دوم واکسن  اسپوتنیک است . تزریق واکسن برای این گروه در روزهای شنبه و یکشنبه هشتم و نهم خرداد ماه  در دو بیمارستان ابن‌سینا و  پارس صورت خواهد گرفت. برنامه‌ریزی این‌گونه خواهد بود که پیامکی برای افراد ارسال شده که به سامانه مراجعه و براساس بیمارستانی که دوز اول واکسن اسپوتنیک خود را تزریق کرده اند زمان و شیفت و بیمارستان محل تزریق دوز دوم آن‌ها مشخص می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع تهران بزرگ ادامه داد: درخصوص واکسن سینوفارم هم با همکاری و همراهی معاونت‌های محترم بهداشتی  دانشگاه‌ها برنامه ریزی برای  تزریق نوبت دوم  واکسن در پنج بیمارستان خصوصی  انجام شد. برای این گروه هم پیامکی ارسال خواهد شد تا زمان تزریق خود را انتخاب کنند. محل تزریق نوبت دوم واکسن سینوفارم  برای کلیه همکاران بیمارستان محل تزریق دوز اول است و تنها افرادی که  واکسن نوبت اول سینوفارم را در بیمارستان ابن‌سینا تزریق کرده بودند تزریق نوبت دوم آنها در بیمارستان عرفان نیایش انجام خواهد شد 

دکتر ساعی ادامه داد:همچنین همکاران محترم توجه داشته باشند که با توجه به بروز برخی مشکلات در ثبت اطلاعات و ضرورت  ثبت اطلاعات افراد در سامانه سیب به صورت آنلاین روند واکسیناسیون اندکی کندتر خواهد بود و خواهشمند است همکاران محترم حتما این‌موضوع را در برنامه ریزی خود لحاظ کنند.

دکتر  ساعی درخصوص واکسیناسیون پرسنل و کادر فعال درمراکر درمانی خصوصی ومطب ها  گفت: همانطور که پیشتر هم اعلام شده در خصوص این گروه از کادر درمان سازمان نظام پزشکی فقط مسئولیت  ثبت نام را برعهده داشته  و پس از ثبت نام پرسنل  مراکزدرمانی،کلینبک ها ، مطب ها و دفاتر کار و ... لیست اسامی افراد به سه دانشگاه ارسال  شده است.  با توجه به درخواست همکاران برای پیگیری موضوع در جلسه با آقای دکتر زالی و معاونین محترم بهداشتی دانشگاه های شهر تهران این موضوع مطرح شد. با توجه به وجود برخی مشکلات در تامین واکسن و مشکلات غیرمنتظره ای مثل قطعی برق و حجم بالای فعالیت مراکز بهداشتی،  واکسیناسیون پرسنل و کادر مراکز درمان خصوصی و مطب ها در بعضی از دانشگاهها هنوز شروع نشده  و با ورود واکسن‌های جدید به کشور این روند شتاب خواهد گرفت. سازمان نظام پزشکی هم پیگیر انجام سریع تر واکسیناسیون  پرسنل خواهد بود. با توجه به در خواست همکاران و اعضاء سازمان، در جلسه روز پنج شنبه برای تسریع دراین امر جهت همکاری فراتر از معرفی افراد توسط سازمان نظام پزشکی اعلام آمادگی نمودیم.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

قلسم مولائی دوشنبه, 10 خرداد,1400 10:43
سلام مادرم واکسن نوبت اول را زده .برای نوبت دوم مراجعه کرده گفتند واکسن نداریم .چه کار باید کرد
==
سلام موضوع شما ارتباطی با سازمان نظام پزشکی ندارد