پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نایب رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران:

نخستین گام در4 سال آینده نظام پزشکی، بازگشت اختیار تعرفه گذاری به این سازمان باشد

نخستین گام در4 سال آینده نظام پزشکی، بازگشت اختیار تعرفه گذاری به این سازمان باشد

نایب رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران با حضور در ستاد ثبت نام هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ گفت: اولین اقدام در 4 سال کاری آینده نظام پزشکی باید حول محور بازگشت اختیار تعرفه گذاری خدمات پزشکی به این سازمان باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشک دکتر مصطفی انوری نایب رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران ؛رئیس هیات مدیره بیمارستان های پاسارگاد و البرز و دادیار دادگاههای نظام پزشکی و کارشناس دادگاه عالی در خصوص برگزاری هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی به سوالات ذیل پاسخ داد:

1-ارزیابی شما از هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی چیست و مشارکت را چگونه می بینید؟

**مشارکت را نمی توان پیش بینی کرد؛ اما نظام پزشکی و بطور کلی جامعه پزشکی ایران در ازای خدماتی که ارائه می دهند چه در زمان حال و چه در زمان گذشته از جمله دوران دفاع مقدس بسیار مظلوم واقع شده و در همین دوران کرونا نیز تلفات زیادی داده و زحمت می کشد؛ اما ارج و قربی ندارد و حل کننده مشکلات خود نیست و همواره دیگران برای آنها تصمیم می گیرند.

2- از دیدگاه شما اساسی ترین تغییری که از نظر عملکردی واجرایی در 4 سال آینده سازمان نظام پزشکی باید رخ دهد؛ چیست؟

** اساسی ترین تغییری که باید انجام شود و در واقع جزئی از وظایف سازمان نظام پزشکی بوده است اما در دوران ریاست وقت این مسئله لوث شد ؛ حق تعیین تعرفه ها توسط سازمان نظام پزشکی بود . ریاست وقت با این که همزمان رئیس نظام پزشکی بود و در مجلس هم حضور داشت اما این حق از سازمان نظام پزشکی گرفته شد؛ در حالی که همه سندیکاهها  از جمله نانواها ؛ تراشکاران و ... حق تعیین تعرفه های خود را دارند و در جلسات شرکت می کنند؛ اما سازمان نظام پزشکی این حق را از دست داد و اولین قدمی که در دور بعدی باید برداشته شود بازگشت اختیار تعرفه گذاری خدمات پزشکی به سازمان است.

3- ارزیابی شما از عملکرد این دوره نظام پزشکی چیست؟

**به نظر من بسیار ضعیف بود.

برچسب ها : انتخابات
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.