پنجشنبه، 9 فروردین 1403

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد

دستیاران باید بتوانند در انتخابات هئیت مدیره های سازمان نظام پزشکی نامزد شوند

دستیاران باید بتوانند در انتخابات هئیت مدیره های سازمان نظام پزشکی نامزد شوند
استدلال منطقی دفتر دستیاری برای اینکه عضویت دستیاران در هئیت مدیره ها بلامانع است این است که اولا این موضوع در دوره های قبل سابقه داشته است و ثانیا عضویت در هیئت‌مدیره شغل محسوب نمی‌شود و با دوره های آموزشی تداخلی ندارد

انتشار نامه‌ای در فضای مجازی که در آن ریاست هئیت نظارت هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی دستیاران تخصصی را صرفا مجاز به رای دادن در این دوره انتخابات کرده بود غیرمنتظره بود و بحث‌های زیادی را در سطح صنفی و فضای مجازی رقم زد. دکتر علیرضا سلیمی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی در این خصوص می‌گوید:« روز سوم خرداد ماه برخی از دستیاران از اقصی نقاط کشور با دفتر دستیاری سازمان نظام پزشکی تماس گرفتند و اعلام کردند از ثبت نام آن‌ها به‌عنوان نامزد عضویت در هیئت‌مدیره نظام‌پزشکی ممانعت به عمل آمده است. در ابتدا  خبر را باور نکردیم ولی تعداد گزارشات افزایش یافت و بررسی کردیم و متوجه شدیم درکمال ناباوری این موضوع حقیقت دارد و متأسفانه چنین نگرشی که دستیاران فقط حق رای دادن دارند و حق نامزد شدن ندارند، وجود دارد.»
دکتر سلیمی ادامه داد:«بلافاصله باتوجه به ضیق وقت و  اینکه پنجم خردادماه مهلت ثبت‌نام نامزدها پایان می یابد، سازمان نظام پزشکی وارد عمل شد و به صورت حضوری و تلفنی برای حل این موضوع پیگیر شد. خوشبختانه  برخی از اعضای شورای نظارت هم همراه وپاسخ‌گو بودند که تا حدود زیادی قانع شده‌اند و این مشکل در حال حل‌شدن است .همچنین با توجه به بروز این مورد درخواست کرده ایم مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات حداقل یک روز دیگر اضافه شود تا احیانا هیچ کدام از دستیاران عزیز ما از حق حضور در هیات های مدیره محروم نشوند.»
معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد:« شخصا اعتقاد قلبی دارم که حضور دستیاران در هئیت مدیره‌ها در این دوره می‌تواند تحولات مثبتی را در بهتر شدن وضعیت دستیاران رقم بزند. سازمان نظام‌پزشکی مصر است  که دستیاران امکان شرکت به عنوان نامزد عضویت در هئیت مدیره ها داشته باشند و همین جا از دستیاران محترم دعوت به عمل می آوریم که بطور وسیع در انتخابات شرکت کنند. آن‌هایی که توان و امکان دارند نامزد شوند و آن‌هایی هم که شرایط نامزد شدن را ندارند از کاندیداهای خودشان حمایت کنند. استدلال منطقی دفتر دستیاری برای اینکه عضویت دستیاران در هئیت مدیره ها بلامانع است این است که اولا این موضوع در دوره های قبل سابقه داشته  است و ثانیا عضویت در هیئت‌مدیره شغل محسوب نمی‌شود و با دوره های آموزشی تداخلی ندارد و با توجه به وجود زیرساخت‌های مجازی کارایی دستیاران به‌هیچ‌وجه کم‌رنگ نخواهد شد و هیچ جایی در قانون نظام پزشکی تصریح نکرده که دستیاران حق حضور در هئیت مدیره ها را ندارند.»

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.