جمعه، 10 فروردین 1403

انتخاب افراد کاردان و خبره در روند 4 سال آینده نظام پزشکی تاثیرگذار خواهد بود

انتخاب افراد کاردان و خبره در روند 4 سال آینده نظام پزشکی تاثیرگذار خواهد بود

دستیار سال چهارم جراحی دانشگاه جندی شاپور اهواز مشارکت در انتخابات هشتمین دوره سازمان نظام پزشکی و انتخاب افراد خبره و کاردان را جهت رسیدگی به امور صنفی بسیار موثر دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر خلیل کاظم نیا دستیار سال چهار جراحی دانشگاه جندی شاپور اهواز در خصوص انتخابات پیش روی سازمان نظام پزشکی به سوالات ذیل پاسخ داد:

1-از زمان برگزاری انتخابات مطلع هستید و آیا شما و سایر همکارانتان در این انتخابات مشارکت خواهید داشت؟
*بله شرکت خواهم کرد، اما در سایر همکاران تمایلی برای شرکت در انتخابات نمی بینم زیرا سازمان نظام پزشکی را خیلی تاثیر گذار در کارها نمی بینند.


2- مشارکت در انتخابات و انتخاب افراد کاردان در اداره نظام صنفی شما چقدر تاثیر گذار هست؟
**قطعا مشارکت در انتخابات و انتخاب افراد کاردان و خبره در روند 4 سال آینده نظام پزشکی تاثیرگذار خواهد بود و بطور حتم انتخاب افراد کاردان از نظر تخصص مد نظر نیست بلکه باید مدیریت صنفی دانسته و بتوانند کار گروهی انجام دهند و  ارتباط سازنده با وزارت بهداشت و بیمه و سایر ارگان های مرتبط داشته باشند .توجه به این نکته ضروری است که  هر چه افراد آگاهتر باشند ، نتایج آن به نفع خود جامعه پزشکی و متقابلا بیماران خواهد بود.


3- دوست دارید انتخاب کننده باشید یا انتخاب شونده؟
**در این دوره  صرفا بنده میتوانم انتخاب کنم البته دوست دارم انتخاب هم شوم و حتی در دوره قبل نیز که پزشک عمومی بودم در انتخابات شرکت کردم اما به نفع یکی از دوستان انصراف دادم و در کل به کارهای صنفی علاقه مند هستم.


4- ارزیابی خود را از هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی بیان کنید.

** هنوز اتمسفر انتخابات را مشاهده نمی کنیم و باید بعد از انتخابات ریاست جمهوری شاهد انتخابات صنفی خود باشیم و اکنون صحبت ها  در حد مشورت و شعار و تخصص های ستادی انتخاب شوندگان است و فعلا شورو هیجانی دیده نمی شود که امیدوارم انعکاس رسانه ای اخبار انتخاباتی در ایجاد شور و هیجان و مشارکت همکاران موثر باشد.


5- جایگاه نظام صنفی خودتون رو در دوره ای که گذشت چگونه ارزیابی می کنید؟
** دراین دوره ارکان سازمان جوانتر و کارشناس تر از ارکان دوره های قبلی بوده و بنابر این مقبول تر از دوره های قبل هستند و در مجموع این دوره نسبت به دوره قبل با نمره فاحشی جلوتر بوده است. همچنین یکسری رسیدگی ها به امور صنفی بهتر بوده است اما باید این را آمار و ارقام نشان دهد.از جمله کارهای موثر انجام شده در این دوره این بود که رزیدنت ها 95 درصد تخفیف حق عضویت داشتند و طبق پیگیری های انجام شده تعرفه خدمات پزشکی همان  اول سال ابلاغ شد و طبق اطلاعات واصله پیگیری پرونده ها علیه پزشکان سریع انجام و نتایج ختم به خیر می شود یعنی صلح و سازش را  بین شاکی و متشاکی انجام می دهندکه این امر مدیریت خوب این دوره را نشان می دهد و انشالله ادامه یابد .

انتهای پیام

برچسب ها : انتخابات
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.