جمعه، 10 فروردین 1403

نامه ریاست سازمان برای فراخوان وسیع اعضای جامعه پزشکی

در فرصت کوتاه باقی مانده ثبت نام کنید

در فرصت کوتاه باقی مانده ثبت نام کنید
دکتر ظفرقندی در نامه ای به هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان ها، انجمن های علمی پزشکی و انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی از کلیه اعضای واجد شرایط برای ثبت نام در انتخابات سازمان دعوت کرد تا پیش از پایان فرصت اقدام به ثبت نام کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای به هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان ها، انجمن های علمی پزشکی و انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی از کلیه اعضای واجد شرایط برای ثبت نام در انتخابات سازمان دعوت کرد تا پیش از پایان فرصت اقدام به ثبت نام کنند. متن نامه دکتر ظفرقندی به شرح زیر است:

 

 

هیأت مدیره محترم نظام پزشکی شهرستان‌ها 

هیأت مدیره محترم انجمن‌های علمی

هیأت رئیسه محترم انجمن صنفی کارفرمایی بیمارستان‌های خصوصی

 

با سلام و احترام،

انتخابات آزاد و مدنی به عنوان رکن دموکراسی و اصل بزرگی از قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی، در میان جامعه فرهیخته پزشکی به عنوان اصل مفروض پذیرفته شده است. طبیعتاً «انتخابات» مادامی مؤثر، حائز جایگاه ویژه و محرک چرخه مردم سالاری است که هم انتخاب‌شوندگان معدل مقبولی از صنف خود باشند و هم سلیقه‌های مختلف و متکثر انتخاب‌کنندگان، نمایندگانی شایسته برای صندوق‌های رأی داشته باشند.

اینجانب با اعتقاد به این اصول و وضعیت عمومی حاکم بر کشور، معتقدم در حال حاضر جایگاه مرجعیت صنف درمان و سلامت اکنون در بهترین شرایط اجتماعی خود می‌باشد. لذا در وهله اول از تمام کسانی که واجد شرایط مندرج در قانون برای انتخاب شدن به عنوان نماینده در هیأت مدیره‌های نظام پزشکی هستند تقاضا می‌کنم در فرصت کوتاه باقیمانده تا 5 خرداد نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. بدیهی است چون مجریان انتخابات در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقرند و روال نظارت و اجرای انتخابات ارتباط کاری با هیأت مدیره‌های نظام پزشکی ندارد، تمدید فرصت ثبت‌نام بر اساس سنوات گذشته امکان‌پذیر نیست. همچنین از رؤسا و هیأت‌های مدیره نظام پزشکی سراسر کشور و تک‌تک اعضای محترم تقاضا می‌کنم با وقت‌گذاری نسبت به تشویق و ترغیب تمامی اعضاء گروه‌های پزشکی برای ثبت‌نام مبادرت کنند. بی‌شک انتخاباتی نتیجه مطلوب و مؤثر دارد که کاندیداهایی از همه رشته‌ها و گرایش‌های موجود داشته باشد و سرجمع مشارکت حداکثری را فراهم نماید.

 

 

دکتر محمدرضا ظفرقندی

رئیس کل

 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.