جمعه، 10 فروردین 1403

کادر درمان نیازمند توجه مردم و حمایت مسئولان است

کادر درمان نیازمند توجه مردم و حمایت مسئولان است
مدیر کل روابط عمومی نظام پزشکی کشور گفت : هفته‌های آتی، روزهای نارضایتی مردم از کادر درمان بیمارستان‌ها خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ روزنامه نسل فردا در گزارشی به وضعیت کادر درمان کشو در موج چهارم کرونا پرداخته است که در ذیل می خوانید: 


صدای بلند آژیر صبر بیمارستانی ها

به هرکدام از بیمارستان‌های سطح شهر که سر می‌زنی، بخش اورژانسش تقریباً جای سوزن انداختن ندارد و تأسف بار تر اینکه حتی در بعضی از این مراکز درمانی افراد وبیمارانی را می‌بینی که ماسک برصورت ندارند. وقتی از آن‌ها سؤال می‌شود که چرا ماسک نزده‌ای؟ جواب می‌دهند" قلبمان می‌گیرد"، تعدادی هم اساساً عقیده‌ای به تاثیرماسک ندارند. اگر پرستار یا پرسنلی هم متوجه شوند و با صدای بلند تذکر دهند، بلافاصله ماسک را تا نیمه بالا می‌آورد اما به محض دورشدن دوباره ماسک را برمی دارند. این عدم رعایت‌ها نه تنها نتیجه‌اش به استقبال ابتلا رفتن و خدایی ناکرده مرگ است، بلکه کاسه صبر تیم‌های درمان را نیز هزارتکه کرده است. حالا شاید بیش از پیش خستگی‌ها خودش را به شکل بداخلاقی نشان می‌دهد. کمااینکه حسین کرمانپور مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور درگفتگو با ما راجع آن هشدار داد: پیش بینی می‌کنم دوسه ماه آینده، روزهای نارضایتی مردم از کادر درمان خواهد بود به دلیل اینکه پرسنل درمان کشور دیگر نفسش بالا نمی‌آید. جا نداریم، تخت نداریم و از آن طرف هم که ترددها راحت و ورودی‌ها باز و آمبولانس‌ها همینطور مریض می‌آورند و اتفاقات بسیار تلخ‌تر درراه است.

وی افزود: روزهای اول کرونا رفتارها با مهربانی بود اما ممکن است الان حوصلشان سررفته باشد و رفتار واکنشی نشان دهند و باعث شود مردم و بیماران از کادر درمان ناراضی و ناراحت گردند.

کرمانپور گفت: مردم وقتی می‌بینند متولیان جدی نمی‌گیرند، رعایت نمی‌کنند. مهمانی و عروسی و مراسم و عزاداری‌ها سرجایش است و این وسط کادر درمان مجبورند اینجا باشند و فشارها را تحمل کنند. بله، اصلاً وظیفمان است و برای چنین روزی هم درس خواندیم اما درهر صورت دیگر نفس بچه‌ها بریده و فکر می‌کنم این روزها با واکنش‌های تند کادر درمان مواجه شویم.

مدیرکل روابط بین الملل نظام پزشکی کشور ادامه داد: بعضی‌ها گفتند تردد به شهرهای آبی را نمی‌توانیم منع کنیم، خب ممنوع نشد و وضع به اینجا رسید. الان می گویند چون شهرها زرد و آبی است نمی‌توانیم بگوئیم مردم در فضای باز دورهم جمع نشوند. من می گویم اتفاقاً چون بعضی شهرها آبی است باید این آبی را نگه داریم و چنین تصمیم غلطی را اجرا نکنیم. اگر این کاررا بکنیم و دورهم جمع شویم آبی را به زرد و نارنجی و قرمز تبدیل می‌کنیم. امروز قرمزهایی را داریم که به سیاه تبدیل شدند. وی درتوضیح بیشتر بیان داشت: از این دوستان سؤال کنید " آبی‌هایی که قبل از سفرهای نوروزی و بعد از شب عید آبی بودند چطور به سیاه تبدیل شدند؟ معلوم است به دلیل عدم رعایت. خب وقتی می گوئیم می‌توانید دورهم جمع شوید، جمع می‌شوند و آبی را به زرد و نرنجی و... تبدیل می‌کنند. کرمانپور خطاب به ستاد کرونایی ها نیز یادآور شد: شما را به خدا یک مقدار محکم‌تر اقدام کنید. من که دیگر نفسم درنمی آید، بیائید درهمین اورژانس سینا عکس بگیرید ببینید مردم چگونه رعایت نمی‌کنند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.