جمعه، 10 فروردین 1403

تکذیب بیانیه جعلی عوارض واکسن های کرونا در عراق توسط سازمان بهداشت جهانی

واکسن عامل موفقیت در مبارزه با کرونا است

  • 06 اردیبهشت 1400
  • 12:35
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
واکسن عامل موفقیت در مبارزه با کرونا است
نمایندگی سازمان بهداشت جهانی (WHO) در عراق بیانیه منسوب به این سازمان را که اخیراً در بسترهای غیررسمی رسانه های اجتماعی منتشر شده است را جعلی خواند و گفت هدف این بیانیه و اقدامات مشابه تضعیف اعتماد شهروندان به ایمنی و کارآیی واکسن های COVID-19 است.

ترجمه: روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

 

در بیانیه رسمی سازمان بهداشت جهانی امده است که این سازمان هیچ گاه از کانال های غیررسمی برای انتشار اطلاعات در مورد مسائل سلامتی و بهداشتی، از جمله اقدامات حوزه پیشگیری و واکسیناسیون کووید 19 استفاده نمی کند.

در این بیانیه آمده است:«سازمان بهداشت جهانی از این فرصت استفاده می‌کند تا تکرار کند که واکسن‌های کووید 19 در مبارزه با این همه گیری مهمترین عامل تغییر دهنده شرایط هستند و تأیید می‎کند که مزایای این واکسن ها بسیار بیشتر از عوارض جانبی نادر است. سازمان بهداشت جهانی از شهروندان عراق می خواهد که ثبت نام خود برای تزریق واکسن را ادامه دهند و در اولین فرصت واکسن بزنند. تنها زمانی که اکثریت مردم عراق واکسن زده باشند، این همه گیری متوقف خواهد شد».

در این بیانیه آمده است:«افزایش موارد اخیر COVID-19 در عراق نگران کننده است، اما کنترل اپیدمی از طریق اعمال دقیق اقدامات پیشگیرانه و موفقیت کمپین واکسیناسیون که وزارت بهداشت عراق در همکاری نزدیک با WHO و سایر نهادهای درگیر با این موضوع ممکن است.»

اخیرا در شبکه‌های مجازی در عراق نوشته‌ای منسوب به سازمان بهداشت جهانی در حال چرخش است که در آن آمده واکسن های کرونا عوارض جانبی زیادی دارند و حتی باعث تعداد زیادی مرگ شده‌اند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.