ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

نامه اصلاحیه معاونت بهداشتی در خصوص واکسن آسترازنکا

  • 31 فروردین 1400
  • 14:29
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
نامه اصلاحیه معاونت بهداشتی در خصوص واکسن آسترازنکا
مصرف واکسن آسترازنکا برای هیچکدام از گروه‌های سنی و جنسی بالای ۱۸ سال منع مصرف نداشته، عوارض آن بر اساس گزارش صریح سازمان جهانی بهداشت بسیار نادر و قابل اغماض بوده‌است. لذا تاکید می‌گردد چنانچه فردی با سن سن زیر ۵۰ سال درخواست تزریق واکسن به غیر از استرازنکا داشته باشد می‌تواند از سایر واکسن‌های موجود استفاده نماید.

پیرو مذاکرات رئیس کل سازمان با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی، معاونت بهداشتی این وزارتخانه با ارسال نامه جدیدی توضیحاتی درخصوص نامه ارسالی روز گذشته ارائه دادند.

در نامه جدید دکتر رئیسی آمده است:

روسای محترم دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی

با سلام و احترام

پیرو نامه شماره 330/1364 مورخ 30/1/1400 خطاب به معاونین محترم بهداشت در رابطه با توزیع و مصرف واکسن آسترازنکا به اطلاع می‌رساند مصرف واکسن مذکور برای هیچکدام از گروه‌های سنی و جنسی بالای ۱۸ سال منع مصرف نداشته، عوارض آن بر اساس گزارش صریح سازمان جهانی بهداشت بسیار نادر و قابل اغماض بوده‌است. لذا تاکید می‌گردد چنانچه فردی با سن سن زیر ۵۰ سال درخواست تزریق واکسن به غیر از استرازنکا داشته باشد می‌تواند از سایر واکسن‌های موجود استفاده نماید.

لازم به ذکر است که واکسن سینوفارم نیز در روز جاری درحال توزیع می باشد و به این لحاظ مشکلی در رابطه با کمبود واکسن ایجاد نخواهد شد

دکتر علیرضا رئیسی- معاون بهداشت

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.