جمعه، 31 فروردین 1403

۲۸۸هزار تهرانی در همه گیری کرونا خون اهدا کردند

  • 15 فروردین 1400
  • 12:03
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
۲۸۸هزار تهرانی در همه گیری کرونا خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: گزارش آماری اداره کل انتقال خون استان تهران در سال ۹۹ نشان می دهد طی این سال ۳۵۵ هزار و ۶۵۵ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی،  دکتر محمدرضا مهدی زاده ضمن اعلام این مطلب گفت: طی سال ۹۹ از این میزان مراجعه ۲۸۸ هزار و ۵۶۲ نفر  موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به ترکیب اهدا کنندگان با توجه به استمرار اهدای خون افزود: ۱۳۰ هزار و ۷۰۳ نفر از اهدا کنندگان این سال مستمر بوده اند و طی مدت یاد شده ۹۹ هزار و ۶۷۳ اهدا کننده با سابقه و ۵۷ هزار و ۲۵۵ اهدا کننده بار اولی ثبت شده است. همچنین  در سال ۹۹ آمار اهدای بانوان به ۱۴ هزار و ۱۱۹ واحد رسیده است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به مجموع فراورده و پلاکت و پلاسمای کووید ۱۹ جمع آوری شده گفت: در سال ۹۹ میزان کل اهدای خون و فراورده ۲۹۷ هزار و ۵۴۸ واحد بود و در مجموع ۱۱ هزار و ۸۶۹ واحد پلاکت از ۶ هزار و ۷۵۵ اهدا کننده دریافت شد.

مهدی زاده افزود: طی مدت یاد شده دو هزار و ۸۸۱ اهدا کننده برای اهدای پلاسمای کووید ۱۹ مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار و ۲۳۱ واحد پلاسما دریافت شد.

بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران،  گفتنی است در سال ۹۹ با توجه به همه گیری کرونا آمار مراجعات کمتر شد ولی بانوان از اهدای خون استقبال بیشتری نشان دادند و استان تهران با وجود همه مشکلات تنها با ۵/۳ درصد کاهش اهدا مواجه شد؛ این درحالی است که برخی کشورهای پیشرفته دنیا به دلیل بحران یاد شده بیش از ۵۰ درصد کاهش آمار اهدای خون داشتند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.