جمعه، 10 فروردین 1403

رفت و آمد به ترکیه یک هفته متوقف شود

  • 14 فروردین 1400
  • 12:19
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
رفت و آمد به ترکیه یک هفته متوقف شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته‌ای ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با این کشور تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از وبدا، سعید نمکی روز شنبه با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید۱۹ در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، در نامه ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته ای ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با این کشور  و لزوم همکاری استانداران در این زمینه، تاکید کرد.

وزیر بهداشت در این نامه تاکید کرد: شهروندان ایرانی که در ترکیه به سر می برند و قصد ورود به کشور را دارند و همچنین اتباع کشور ترکیه که در ایران بوده و قصد خروج از کشور را دارند، می توانند با رعایت پروتکل های مربوطه و انجام تست PCR و اطمینان از عدم آلودگی اقدام به ورود و خروج کنند.

نمکی نوشت: با توجه به شیوع گسترده بیماری covid-۱۹ در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، ضروری است، حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور متوقف شود. در مورد هموطنانی که از مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور می شوند نیز ایجاد قرنطینه برای موارد مشکوک یا مثبت ضروری است.

وزیر بهداشت خطاب به وزیر کشور تاکید کرد: خواهشمند است دستور فرمایید، استانداران محترم در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

 انتهای پیام
 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.