جمعه، 10 فروردین 1403

شمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان حدود سه برابر افزایش یافت

  • 14 فروردین 1400
  • 08:56
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
شمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان حدود سه برابر افزایش یافت
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش حدود سه برابری شمار فوتی های کرونا در استان در هفته گذشته نسبت به هفته قبل تر خبر داد و گفت: با توجه به آمار بستری ها و شمار فوتی ها باید اعلام کنیم که شرایط استان بسیار نگران کننده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر فاطمه نوروزیان جمعه شب با اعلام این خبر به رسانه ها و با انتقاد از بی توجهی برخی از مردم نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی و انجام سفرهای غیرضروری ، تصریح کرد: بارها و بارها نسبت به تبعات سوء اینگونه بی توجهی ها هشدار داده بودیم و متاسفانه برخی ها به این توصیه و هشدارها توجه نکردند و امروز شاهد این وضعیت در هرمزگان هستیم.

وی بیان کرد: شمار بستری های کرونا در بخش عمومی ۷۷ درصد و بستری های بخش مراقبت های ویژه ۷۵ درصد نسبت به هفته قبل تر افزایش داشته و متاسفانه تمام موارد جدید کرونا در هرمزگان از نوع جهش یافته است که بسیار خطرناک‌تر از نوع معمولی است.

نوروزیان شمار فوتی های کرونا در هرمزگان را یک هزار و ۶۲ نفر اعلام کرد و افزود: در شبانه روز گذشته دو نفر شامل یک آقا و یک خانم از بندرعباس و قشم فوت شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ۱۸۴ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این شمار ۴۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر می باشند که حال هشت نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

نوروزیان در خصوص آخرین وضعیت مناطق مختلف هرمزگان از نظر رنگ بندی کرونایی، گفت: هم اکنون دو شهرستان بندرعباس و بندرخمیر در وضعیت نارنجی و مابقی زرد هستند اما این شرایط بسیار ناپایدار بوده و در صورت تداوم بی توجهی مردم به پروتکلهای بهداشتی، باید منتظر تغییر این وضعیت و بروز شرایط قرمز و بحرانی باشیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.