جمعه، 10 فروردین 1403

توافق سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت برای تامین و توزیع واکسن کادر درمان

توافق سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت برای تامین و توزیع واکسن کادر درمان
براساس درخواست سازمان نظام پزشکی مقرر شد که توزیع واکسن در هر شهر و شهرستان با اعلام اسامی توسط سازمان نظام پزشکی و با هماهنگی و نظارت سازمان نظام پزشکی آن شهر یا شهرستان با مسئول شبکه بهداشت آن شهرستان دربیمارستان های تعیین شده انجام شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در جلسه مهمی که صبح امروز یکشنبه هشتم فروردین درخصوص نحوه واکسیناسیون کادر درمان، با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاون کل وزیر بهداشت، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت دراین وزارتخانه برگزار شد، توافقات لازم برای واکسیناسیون کادر درمان درسریع ترین زمان ممکن انجام شد.
در این جلسه  که به دنبال پیگیری های  گسترده و روزانه قبلی صورت پذیرفت، دکتر ظفرقندی خواستار تامین سریع و تزریق واکسن های استاندارد برای کادر درمان کشور شد و در نهایت درخصوص چگونگی تامین و توزیع واکسن های کادر درمان توافقات لازم صورت پذیرفت.
در این جلسه در مورد راه های تامین سریع واکسن های مورد نیاز کادر درمان از طرق مختلف هماهنگی های لازم انجام شد. همچنین براساس درخواست سازمان نظام پزشکی مقرر شد واکسیناسیون دقیقا براساس اولویت های ثبت شده در سند ملی واکسیناسیون کشور انجام شود و خارج از اولویت های ذکر شده هیچ گونه تلقیحی انجام نشود.
همچنین براساس درخواست سازمان نظام پزشکی مقرر شد که توزیع واکسن در هر شهر و شهرستان با اعلام اسامی توسط سازمان نظام پزشکی و با هماهنگی و نظارت سازمان نظام پزشکی آن شهر یا شهرستان با مسئول شبکه بهداشت آن شهرستان دربیمارستان های تعیین شده انجام شود.
جزئیات انجام برنامه واکسیناسیون کادر درمان که به صورت سریع و چند هفته ای انجام خواهد شد در همین هفته توسط ریاست سازمان نظام پزشکی اعلام خواهد شد. پیش بینی می شود خبر مربوط به این نشست در خبر ساعت 14 امروز نیز منتشر شود.

گفتنی است علاوه بر کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان ها و مراکز درمانی بر اساس آماری که تا کنون در سامانه نظام پزشکی اقدام به ثبت نام کرده اند، حدود 60 هزار نفر از کادر درمان بخش خصوصی برای دریافت واکسن کرونا ثبت نام کرده اند. از این تعداد 34306 نفر خانم و 25684 نفر مرد هستند. از بین ثبت نام شدگان همچنین حدود 10 هزار نفر بالای 55 سال و مابقی زیر این سن هستند. بیشترین استان تهران با 21616 نفر و کمترین ایلام با  213 نفر اعضای کادردرمان هستند که تا کنون از طریق سامانه موفق به ثبت نام شده اند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.