جمعه، 10 فروردین 1403

افزایش کرونا در اروپا و برزیل، زنگ هشدار در آمریکا را به صدا در آورد

افزایش کرونا در اروپا و برزیل، زنگ هشدار در آمریکا را به صدا در آورد
افزایش موارد ابتلا به کرونا و بستری در بیمارستان های اروپا و برزیل، زنگ هشدار را درباره وخامت اوضاع در آمریکا طی هفته ها و ماه های آتی به صدا در آورده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از ایرنا، تارنمای هیل نوشت: آمریکا در هفته گذشته به طور متوسط ۵۴ هزار و ۷۴۰ مورد ابتلا را در روز گزارش کرده است که کاهش یکنواختی نسبت به اوج شیوع ویروس درماه ژانویه (دی) نشان می دهد؛ دورانی که شمار مبتلایان روزانه حدود ۵ برابر بیشتر بود.

اما آمار ابتلا که در ماه فوریه (اسفند) کاهش یافته بود ، اکنون روند یکنواختی را پیدا کرده  و خوشبینی به مهار همه گیری و سهل انگاری می تواند دوباره شمار مبتلایان را افزایش دهد.

کارشناسان سلامت عمومی با نگرانی نظاره گر اوضاع در کشورهای اروپایی هستند که بار دیگر افزایش مبتلایان، کادرهای درمانی را تحت فشار قرار داده است. کشورهای اروپایی ۲۴۲ مورد ابتلا از هر یک میلیون نفر را گزارش داده اند که به میزان یک - سوم نسبت به اواسط ماه فوریه افزایش داشته است.

این افزایش ظاهرا به دلیل سرایت ویروس در بین جوانترها است و عامل دیگر آن نوع جهش یافته ویروس است که بر اساس گزارش ها سرعت سرایت بیشتری حتی بین کودکان دارد.

این امر باعث می شود سرایت ویروس حتی بین افراد مسن و افراد آسیب پذیر دریافت کننده واکسن همچنان ادامه داشته باشد.

اوضاع در برزیل حتی نگران کننده تر است، در همه بیمارستان ها به غیر از دو بیمارستان از ۲۷ ایالت شمالی این کشور، از ۸۰ درصد ظرفیت خود استفاده می کنند و بیش از ۲ هزار نفر روزانه به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست می دهند.

این در حالیست که ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل همچنان تهدید ویروس را کم اهمیت می داند.

در آمریکا  بیش از ۲ میلیون نفر روزانه یک دوز از سه واکسن مصوب اداره غذا و داروی این کشور را دریافت می کنند. مراجعه به بیمارستان ها در دیترویت، فلینت و شهر مک کام در ایالت میشگان در حال افزایش است و در شهرهای ایالت های غرب میانه همچون شیکاگو و مینیاپلیس احتمال افزایش ابتلا در هفته های آینده وجود دارد.

به علاوه مثبت شدن تست های کرونا در شهرهای فینیکس، سن دیاگو، لس آنجلس و لاس وگاس نشانه نگران کننده ای درباره افزایش احتمالی ابتلاها است.

واکسیناسیون آمریکا با سرعتی بیشتر از بسیاری دیگر از کشورها همچون شیلی، امارات و بحرین پیش می رود و واکیسنه کردن آمریکایی ها ۲ برابر سریع تر از کانادایی ها و سه برابر سریع تر از  کشورهایی اروپایی در مقیاس سرانه جمعیت است.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا وعده داده که واکسن شرکت های آسترازنکا و اکسفورد را که هنوز به تایید اداره غذا و دارو نرسیده به کانادا و مکزیک ارسال خواهد کرد.

این درحالیست که ده ها کشور دارای درآمد پایین و متوسط حتی دوز نخست واکسن را نیز درایافت نکرده اند و این امر چشم اندازه گسترش کنترل نشده ویروس را افزایش داده است که می تواند نوع های جهش یافته جدیدی را ایجاد کند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.