پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بیانیه سازمان نظام پزشکی یزد در آستانه نوروز 1400

بیانیه سازمان نظام پزشکی یزد در آستانه نوروز 1400
هیئت مدیره نظام پزشکی یزد با انتشار بیانیه ای در آستانه نوروز 1400 از مردم درخواست نمود تا با رعایت پروتکل ها و مسافرت نرفتن در مهار و کنترل ویروس کووید 19 همکاری های لازم را با کادر درمان انجام دهند.

ب‍ه گزارش اداره کل روابط عمومی در  بیانیه سازمان نظام پزشکی یزد آمده است:

 به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه برنگذرد

همشهریان گرامی، اهالی شریف استان یزد، 
همانطور که همه می‌دانیم بیش از یک سال از  ورود مهمانی ناخوانده به کشور و استان ما گذشته و حضور نامبارک خود را در همه شئون زندگی آحاد مردم نشان داده است. 
شیوع بیماری کووید ۱۹، در سه پیک متوالی، بروز موارد قابل توجهی از نوع انگلیسی بیماری در سطح کشور در چند هفته اخیر و نگرانی عمیق از بروز پیک چهارم وظیفه‌ای بس مهم و خطیر به دوش همه مسئولین و بخش‌های مختلف جامعه گذاشته است. وظیفه مبارزه جهت پیشگیری از بروز پیک چهارم و پیک‌های بعدی و البته درمان بیماران و مراقبت از همه افراد و گروه‌های در معرض خطر...
تجربه یک سال مواجهه و مقابله با همه‌گیری این بیماری نوپدید، در غیاب واکسن،‌ بر مردم و مسئولین روشن نموده است که هیچ راه موثری برای جلوگیری از پیک‌های مجدد بیماری، جز رعایت محدودیت‌های اجتماعی، به منظور قطع زنجیره انتقال، وجود ندارد.
بدیهی است، همکاران ما در بخش بهداشت و درمان، از زمان شروع این بلیه و به طور شبانه‌روزی تمام تلاش خود را برای مقابله با شیوع و بروز این بیماری به کار بسته‌اند. 
ولی همه این ایثار، فداکاری و مجاهدت‌های همکاران ما در مراکز بهداشتی، تشخیصی، درمانی و بیمارستان‌ها، بدون همراهی و همکاری شما مردم شریف و عزیز، نمی‌تواند در مهار گسترش بیماری موفق باشد و چنانچه همکاری همه‌جانبه شما مردم عزیز صورت نگیرد، انتظار می‌رود در آستانه سال نو، با پیک چهارم بیماری مواجه شویم.
پس،  در جمع‌های خانوادگی و غیر خانوادگی شرکت نکنید.
در صورت ضرورت حتمی، با استفاده از وسائل محافظتی و رعایت فاصله در مجامع حاضر شوید.
از مسافرت، اکیدا پرهیز کنید و بدون رودربایستی از میزبانی میهمانان نوروزی از سایر نقاط کشور عذرخواهی کرده، آن را به زمان مناسبی موکول بفرمایید. 
مراقب سلامت جسم و روان هم باشید و با صبوری و سعه صدر همدیگر را به رعایت دستورات بهداشتی سفارش کنید.
مراقب سلامت روان کودکان باشید.
مراقبت از سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های مزمن را در اولویت قرار دهید.
از انتشار اخبار غیر موثق، که روح و روان مردم را فرسوده می‌کند، خودداری کنید. 
و در یک کلام، توصیه‌های مسئولین و دست‌‌اندرکاران مقابله با این همه‌گیری را نصب‌العین خود قرار دهید.

اهالی شریف استان یزد، طی ۱۳ ماه گذشته، تعداد ۳۰۶۰۴ نفر (حدود ۲/۵% از کل جمعیت استان) از هم‌استانی‌های شما به این بیماری مبتلا شده‌اند، در حالیکه طی همین مدت، تعداد ۱۵۴۸ نفر از پرسنل بهداشت و درمان (حدود ۱۰/۳% از کل پرسنل بهداشت و درمان استان) بیماری کووید ۱۹ گرفته‌اند (بیش از ۴ برابر سایر مردم) و این در حالی است که طی این ۱۳ ماه، با تمام توان و بطور شبانه‌روزی در پیشگیری و درمان این بیماری بسیار مسری و خطرناک همت گماشته‌ و خانواده‌های خود را نیز در معرض خطر جدی‌تری قرار داده‌اند.
 
سازمان نظام پزشکی یزد، ایثار، فداکاری و مجاهدت‌های شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران، کارشناسان بهداشت و همه پرسنل مراکز جامع سلامت، مراکز تشخیصی، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها را ارج می‌نهد و از مردم شریف انتظار کمال همکاری را دارد.
همچنین از حمایت و پشتیبانی تمام و کمال استاندار محترم و معاونین گرامی ایشان، و تلاش‌ها و فعالیت‌های بی‌وقفه ریاست و هیئت رییسه محترم دانشگاه علوم پزشکی در این جهاد بزرگ سپاسگزاری می‌نماید و با توجه به نگرانی‌ها و مخاطرات پیشِ‌رو، از استاندار محترم تقاضا دارد؛

🔹 بر اجرای دقیق محدودیت‌های پیشگیرانه اجتماعی در استان تاکید گردد. 

🔸 استان یزد جزء مناطق ممنوع مسافرت‌های نوروزی قرار گیرد.

به امید روزهای بهتر
برای سلامت جامعه
 
هیئت مدیره سازمان
نظام پزشکی یزد
۱۳۹۹/۱۲/۲۲

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.