جمعه، 10 فروردین 1403

نحوه اطلاع رسانی مشخصات اعضای نظام پزشکی به عموم مردم مورد بررسی قرار گرفت

نحوه اطلاع رسانی مشخصات اعضای نظام پزشکی به عموم مردم مورد بررسی قرار گرفت
در سی و دومین جلسه کمیسیون تخصصی – مشورتی اخلاق پزشکی ، نحوه اطلاع رسانی مشخصات اعضای نظام پزشکی بر روی وبسایت این سازمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ سی و دومین جلسه کمیسیون تخصصی –مشورتی اخلاق پزشکی امروز مورخ 99/12/12 بصورت حضوری و مجازی (با رعایت پروتکل های بهداشتی) در سالن مرحوم دکترنوربخش سازمان نظام پزشکی برگزار و در خصوص شفاف سازی اطلاع رسانی در مورد پزشکان به مردم بر روی سایت سازمان نظام پزشکی، پیگیری تشکیل کمیسیون های کارشناسی اخلاق پزشکی استان ها و نیز در مورد نحوه پیگیری و ارجاع موارد تبلیغات غیر اخلاقی در پزشکی بحث و بررسی های لازم انجام شد.

این جلسه با حضور دکتر مصطفی معین رئیس کمیسیون تخصصی-مشورتی اخلاق پزشکی و سایر اعضای کمیسیون برگزار و مقرر شد، در خصوص اطلاع رسانی عمومیِ اطلاعات حرفه ای اعضای سازمان نظام پزشکی به مردم، ضمن رعایت اصل محرمانگی و صیانت از اطلاعات شخصی پزشکان، اطلاعات حرفه ای آنان از طریق منوی جستجوی پزشکان بر روی سایت سازمان، قابل دسترسی باشد.

لازم به ذکر است این اقدام در راستای رعایت اصول اخلاق حرفه ای و حقوق متقابل پزشک و بیمار و همچنین به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از اطلاعات پزشکان توسط افراد سودجو، انجام می شود.

گفتنی است در این جلسه از تشکیل کمیسیون های کارشناسی اخلاق پزشکی در 22 استان کشور و برگزاری  جلسات آن ها خبر داده شد؛ همچنین بر لزوم پیگیری تشکیل این کمیسیون در سایر استان ها از سوی حوزه معاونت انتظامی سازمان نیز تاکید شد.

یادآور می شود مصوبات کمیسیون کارشناسی مرکزی اخلاق پزشکی در مورد نحوه بررسی تبلیغات غیر اخلاقی در پزشکی و گزارشی از فعالیت های سازمان نظام پزشکی در دوره مدیریت کنونی در حوزه اخلاق پزشکی در این جلسه ارائه شد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.