جمعه، 10 فروردین 1403

افزایش همکاری سازمان های نظام پزشکی و پرستاری در امور انتظامی

افزایش همکاری سازمان های نظام پزشکی و پرستاری در امور انتظامی
جلسه مشترک سازمان نظام پزشکی و نظام پرستاری در جهت همکاری  بیشتر دو سازمان و هماهنگی در حوزه امور انتظامی پرستاری تشکیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی ،در جلسه مشترک سازمان های نظام پزشکی و نظام پرستاری که با حضور مدیران و کارشناسان دو سازمان برگزار شد ؛طرفین بر لزوم همکاری  بیشتر دو سازمان و هماهنگی در حوزه امور انتظامی پرستاری تاکید کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر لزوم همکاری بین دو سازمان در امور انتظامی پرستاران و پزشکان را از جمله گروه هایی دانست که بیشترین همکاری و هماهنگی را در مدیریت سلامت بیماران دارند.

وی با شاره به مکمل بودن نقش پرستاران و پزشکان در درمان گفت: بهبود و سلامتی بیماران بدون حضور مشترک پرستار و پزشک معنی ندارد، امیدواریم که این فعالیت مشترک بتواند زمینه همکاری های بیشتر حرفه ای بین دو سازمان را فراهم کند.سازمانهای نظام پرستاری و پزشکی میتوانند در بسیاری از زمینه ها با هم فعالیتهای مشترک داشته اشند.

معاون انتظامی نظام پزشکی گروه پرستاران را علیرغم جمعیت زیاد و حجم بالای خدمات جزو گروههای با کمترین شکایت نام برد که کمبود نیرو و امکانات مهمترین عامل در بروز شکایتها بر علیه پرستاران در هیاتهای بوده است.

 فتاحی ادامه داد: تلاشهای برای پیگیری موضوع شهدای مدافع سلامت صورت گرفته است ، امید است سازمان های نظام پزشکی و پرستاری بتوانند با تبادل اطلاعات در جهت احقاق حقوق این عزیزان تلاش کرده تا روند این پیگیری ها تسریع  شود .

در ادامه دکتر خلیلی قائم مقام معاونت انتظامی نظام پزشکی با اشاره به فعالیتهای این سازمان در حوزه انتظامی  روند فعالیت این هیاتها را در جهت احقاق حقوق مردم و به دور از مسائل صنفی دانست و به لزوم تبادل اطلاعات بین دو سازمان در حوزه انتظامی از جمله ارسال آرائ پرستاران به سازمان نظام پرستاری جهت حفظ در پرونده آنان تاکید کرد.

 احمد نجاتیان معاون فنی ،آموزش و پژوهش سازمان نظام پرستاری نیز ضمن تشکر از توجه ویژه هیات های انتظامی سراسر کشور به موضوع پرستاری و همکاری خوب نمایندگان پرستاران  با این هیاتها؛ از برنامه جدید سازمان نظام پرستاری برای ایجاد مدیریت امور انتظامی در سازمان و حضور سرکار خانم افشانی یکی از همکاران پیشکسوت پرستاری در این حوزه خبر داد .

معاون فنی سازمان به لزوم توانمند سازی اعضای پرستار هیاتهای انتظامی و همچنین بهره گیری از توان برخی اعضای پرستار پیشکسوت در جهت آموزش پرستاران در زمینه حقوقی اشاره کرد و با توجه به توسعه مرقبتهای پرستاری در منزل خواستار ایجاد کارگروه مشترک برای بررسی موضوعات حقوقی مراقبت در منزل و برگزاری دوره های آموزشی مشترک شد.

از دیگر توافقات این جلسه پیگیری موضوع تعرفه گذاری خدمات پرستاری و به روز رسانی و واقعی سازی تعرفه های مراقبت در منزل برای جلوگیری از خطا در این حوزه بود.

همچنین در این نشست  دکتر توکل مشاور اجرایئ معاونت انتظامی  تهران ، دکتر نیکو بخت قائم مقام دادستان انتظامی تهران، دکتر رهبر مشاور حقوقی معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی و خانم افشانی مدیر امور انتظامی سازمان نکاتی را در حوزه امور انتظامی بیان نمودند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.