شنبه، 1 اردیبهشت 1403

ظفرقندی:

اعتماد سازی در خصوص واکسن کرونا بدون هماهنگی با جامعه علمی میسر نیست

اعتماد سازی در خصوص واکسن کرونا بدون هماهنگی با جامعه علمی میسر نیست

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به ورود نوع جدید ویروس کرونا در کشور و ضرورت تسریع در واکسیناسیون آحاد جامعه گفت: اعتماد سازی در خصوص واکسن بدون هماهنگی با جامعه علمی و انجمن های علمی پزشکی میسر نیست.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در چهل و هفتمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی که امروز بصورت حضوری و مجازی (با رعایت پروتکل های بهداشتی) در محل این سازمان برگزار شد؛ با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی تاکنون ورود اثرگذاری در تصمیم سازی ها و ارائه نظرات کارشناسی در زمینه بیماری کووید 19 داشته است؛ اظهار کرد: جلسات و بحث ها در این زمینه ادامه داشته و نگرانی ما این است که در واکسیناسیون ازدنیا عقب هستیم.

وی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت در بعضی شهرهای خوزستان از هر 10 بیمار بستری شده در آی سی یو ؛9 نفر به ویروس انگلیسی مبتلا بوده اند و هنوز در واکسیناسیون به موقع کرونا مشکل داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اعتماد زایی برای واکسیناسیون صرفا از مسیر دولتی امکانپذیر نیست؛ خاطرنشان کرد: این مسیر باید با هماهنگی جامعه علمی و انجمن های علمی پزشکی و دانشمندان برجسته مورد اعتماد مردم صورت پذیرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه ها نیز بیان کرد : با پیگیری بعمل آمده نهایتا تعرفه های اصلاح شده ابلاغ و عملیاتی شد ولی باید ذکر شود که طی سنوات اخیر جزء حرفه ای تنها 5 درصد رشد داشته که باید این مورد اصلاح شود.

ظفرقندی تصریح کرد : باید مطابق با تورم و افزایش حقوق و دستمزد روی اجزای تعرفه کار کنیم تا بتوانیم در سال 1400 تعرفه ها را به میزان واقعی خود نزدیک کنیم.

وی همچنین به مشکلات پزشکان جوان و دستیاران اشاره کرد و گفت : با توجه به شرایط نامناسبی که پزشکان جوان دارند ؛ اقبال برای ورود به رشته هایی که قبلا با اقبال خوبی همراه بود، بسیار کم شده و باید به سمتی حرکت کنیم تا پزشکان جوان که نخبگان کشور هستند، قصد مهاجرت به سایرکشورها را نداشته باشند .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.