جمعه، 10 فروردین 1403

معین:

نوع جدید ویروس کرونا جدی گرفته شود/ ضرورت اتخاذ سیاستهای قاطع و باثبات در این زمینه

 نوع جدید ویروس کرونا جدی گرفته شود/ ضرورت اتخاذ سیاستهای قاطع و باثبات در این زمینه

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که در آستانه موج چهارم کرونا قرار داریم، گفت: نوع جدید ویروس کرونا باید جدی گرفته شده و سیاستهای قاطع و باثباتی در خصوص پیشگیری و مهار آن اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی؛ دکتر مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی در چهل و هفتین جلسه این شورا که امروز در محل این سازمان به صورت حضوری و مجازی (با رعایت پروتکل های بهداشتی) برگزار شد؛ اظهار کرد: با توجه به این که ایام نوروز نزدیک است و کشور در آستانه موج چهارم کرونا قرار دارد؛ امیدواریم که شکل جهش یافته وجدید این ویروس از سوی مسئولان و مردم بیش از پیش جدی قلمداد شده و سیاستهای قاطع و باثباتی در جهت پیشگیری ، کنترل و مهار آن اتخاذ شود.


وی موضوع سلامت آحاد جامعه را مهم عنوان کرد و گفت: باید از سلامت و امنیت بهداشتی مردم دفاع کنیم و با توجه به هشدارهای مسئولان محترم وزارت بهداشت و قرمز یا نارنجی اعلام شدن نقاطی از کشور بوسیله ویروس جدید؛ ضرورت شفاف سازی در خصوص واکسیناسیون کرونا بیش از پیش احساس می شود. به ریاست کل محترم سازمان هم پیشنهاد می کنم درباره اقدامات انجام گرفته در مورد واکسیناسیون کادرهای درمانی فداکار کشور که در چرخه دیونسالاری دولتی بدون پاسخ مانده است، جهت استحضار جامعه خدوم پزشکی کشور شفاف سازی و روشنگری کنند.


معین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از تلاشهای ریاست کل سازمان در خصوص رایزنی برای ورود واکسن کرونا و ایمن سازی کادر درمان بخش خصوصی افزود: علاوه بر واکسیناسیون کادر درمان ؛ موضوع تعرفه های سال 1400 و رفع تبعیض در این زمینه نسبت به سایر گروههای اجتماعی و نیز در داخل خانواده جامعه پزشکی و همچنین بازگرداندن اختیار قانونی تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی از جمله مباحث مهمی است که باید توجه ویژه به آن داشت. رفع تبعیض بین جامعه پزشکی و سایر مشاغل و حل و فصل آن در درون جامعه پزشکی از معضلاتی است که اگر رفع نشود زمینه ساز بی انگیزگی و کاهش کیفیت خدمات، فرسودگی کادرهای پزشکی و یا مهاجرت نخبگان علمی کشور خواهد شد.


رئیس شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر نقش پزشکان جوان در آینده نظام سلامت اظهار کرد: باید بطور جدی از حقوق پزشکان جوان دفاع کنیم زیرا سرمایه های ملی این مرز و بوم هستند اما با مشکلات متعددی در بیمارستان ها و کشیک های خود مواجه هستند .


وی با بیان این که اگر پزشکان ما بخواهند تا سن 40 سالگی  برای ادامه تحصیل خود در مقاطع مختلف آموزشی طرح های خارج از مرکز بروند و از حداقل امکانات معیشتی هم برخوردار نباشند؛ آینده روشن و مطلوبی را برای نظام سلامت پیش بینی نمی کنم؛ خاطرنشان کرد:  پزشکان جوان ما به نوعی در این زمینه در استثمار قرار دارند و این مساله از نظر اخلاقی و مدیریتی قابل قبول نیست . زمانی که برخی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد حذف سربازی اجباری را مطرح می کند، چرا ما از نخبگان کشور که در مقاطع عالی تحصیلی و علمی هستند ؛دفاع نکرده و خواستار تغییرات اساسی و ساختاری در خصوص قوانین و مقررات نحوه ادامه تحصیل، طرح های اجباری خدمت خارج از مرکز و شرایط زندگی آنان نشویم.


وی تصریح کرد: چنان چه دولت به خدمات دانش آموختگان پزشکی در نقاط دورافتاده کشور نیاز دارد، طبیعی است که باید حقوق و مزایا و امکانات حداقلی معیشتی و زیستی آنان را فراهم نماید.


 دکتر معین در ادامه مباحث شورای عالی ؛ مطرح کردن مشکلات دارو و درمان و شرایط بهداشتی و تغذیه ای بیماران مبتلا به دیابت و سایر بیماری های مزمن که در برابر عفونت کرونا آسیب پذیرتر هستند؛ مورد تاکید قرار داد و همکاری وزارت بهداشت را در این زمینه ها خواستار شد.


در ادامه چهل و هفتمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی سایر اعضاء در خصوص تسریع واردات واکسن؛ تکمیل واکسیناسیون گروههای دارای اولویت و اختصاص آن به سایر گروههای کادر درمان و همچنین سایر مسائل مبتلا به جامعه پزشکی بحث و تبادل نظر انجام دادند.


انتهای پیام


 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.