جمعه، 10 فروردین 1403

ضرورت تداوم محدودیت های سختگیرانه کرونایی

ضرورت تداوم محدودیت های سختگیرانه کرونایی
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: با وجود اینکه امروز تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در کشور نسبت به ماه‌های اخیر که سه رقمی شده بود کاهش یافته اما این شرایط شکننده است و ضرورت دارد که محدودیت‌های سختگیرانه تا تثبیت شرایط تداوم یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ دکتر کوروش افشین پور با اشاره به این که در کنار برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی مسئولان، همکاری مردم نیز طی ماه‌های اخیر ستودنی است ؛ اظهار کرد : به جز عده محدودی که هیچگاه نخواسته و نمی‌خواهند این بیماری را جدی بگیرند، سایر شهروندان برای سلامت خود و دیگران ارزش قائل بوده اند و پروتکل‌ها را به دقت رعایت کرده‌اند.


وی افزود: امروز استفاده از ماسک در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده و اکثر مردم بدون ماسک حاضر نیستند یک لحظه در مکان‌های عمومی ظاهر شوند.


وی ادامه داد: این موضوع بیانگر فرهنگ بالای مردم کشورمان است که امیدواریم با توجه به قرار داشتن در ماه‌های پایانی سال این روند تداوم یابد تا بر خلاف نوروز امسال، مردم در شرایط به مراتب بهتری به استقبال نوروز ۱۴۰۰ بروند.


افشین پور بیان کرد: طی هفته‌های اخیر شاهد فوت ۲ نفر از چهره‌های شناخته شده ورزشی در کشور در اثر ابتلا به بیماری کرونا بودیم که این نشان می‌دهد ویروس کرونا به هیچ کس رحم نمی‌کند، فقیر و غنی و افراد مطرح و غیر مطرح همه در خطر ابتلا هستند و همه باید رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها، دستورالعمل‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در خانه ماندن و خودداری از حضور در مکان‌های شلوغ اجازه ندهیم عزیزان ما، دوستان ما، هموطنان ما و سرمایه‌های کشورمان در مقابل چشمانمان تسلیم این بیماری شوند.


عضو هیات مدیره نظام پزشکی فارس، ضمن حمایت از اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروهای با پلاک غیر بومی در ورودی شیراز گفت: این اقدام می‌تواند بسیار اثرگذار باشد اما از آنجا که شیراز قطب پزشکی است و ممکن است افرادی برای دریافت خدمات پزشکی مجبور به حضور در این شهر باشند، در این زمینه به گونه‌ای عمل شود که برای آنها مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام

 
 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.