جمعه، 31 فروردین 1403

لزوم گسترش ورزش همگانی و آمادگی جسمانی در جامعه پزشکی

لزوم گسترش ورزش همگانی و آمادگی جسمانی در جامعه پزشکی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با شرکت در جلسه شورای ارتقای سلامت و فعالیت های ورزشی این سازمان برگسترش ابعاد نشاط ، سلامتی و آمادگی جسمانی در بین اعضای جامعه پزشکی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، شورای ارتقای سلامت و فعالیت های ورزشی سازمان نظام پزشکی با حضور دکتر ظفرقندی، دکتر تاجرنیا، دکتر کاظمی، دکتر پورقلیچ، دکتر آشتیانی، دکتر اکرمی، دکتر نوریان و دکتر پورغریب در خصوص ارتقاء سطح سلامت در بین اعضای جامعه پزشکی تشکیل جلسه داد.

دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر مباحث سلامتی و آمادگی جسمانی در بین اعضای جامعه پزشکی تصریح کرد: باید با ابعاد وسیع تری به مقوله ورزش نگریسته شود و همکارانمان از امکانات موجود در جهت ارتقای سطح سلامتی خود و گسترش آن در سطح جامعه بهره مند شوند.

وی افزود: باید از موقعیت ها استفاده کرده و ابعاد دانشگاهی ورزش را بصورت کشوری گسترش دهیم و از فضای مجازی و سایر موقعیت ها در جهت بهره مندی همکاران استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: باید از حالا به فکر برنامه ریزی های لازم در این زمینه باشیم تا بتوانیم فضای بهتری را از نظر نشاط و سلامتی برای خانواده های جامعه پزشکی فراهم کنیم زیرا گسترش فعالیت های ورزشی بویژه آمادگی جسمانی برای اعضای جامعه پزشکی می تواند به ارتقای فعالیت های کاری آنها نیز منجر شود و حیف است که همکارانمان با سطح علمی بالا از آمادگی جسمانی و سبک زندگی مناسبی برخوردار نباشند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی اذعان کرد:  در این شرایط رکود و رخوت ناشی از اپیدمی کرونا توصیه های لازم را در جهت فعالیت های ورزشی به همکاران اعلام کنیم که حتی در منزل هم بتوانند از پیام های آموزشی بهره مند شوند .

دکتر تاجرنیا هم با اشاره به این که گسترش برنامه های ورزشی در بین اعضای جامعه پزشکی نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود؛ خاطرنشان کرد: ارتقاء سلامتِ جامعه رسالت سازمان نظام پزشکی است و برنامه ریزی برای ورزش قهرمانی و همگانی در بین جامعه پزشکی ؛ منجر به ایجاد نشاط و سلامتی در جامعه خواهد شد.باید ساختارها را شکل داده و به تولید محتوا بپردازیم تا اثر بخشی ها را در راستای آمادگی جسمانی و  ارتقای سلامت مشاهده کنیم.

دکتر پورغریب به اهمیت سلامت جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: جامعه پزشکی در کنار فعالیت های صنفی باید به فکر سلامت خود باشند و متاسفانه سطح سواد سلامت برای ایجاد نشاط و سلامتی و سبک زندگی مطلوب در بین همکارانمان خوب نیست و با این رویکرد لازم است تا نگاه جدی به بحث ارتقاء سلامت و سبک زندگی اعضای جامعه پزشکی داشته باشیم.

دکتر آشتیانی با بیان این که باید در جامعه پزشکی انگیزه لازم را برای ورزش کردن فراهم کنیم، اظهار کرد: همکارانمان از آمادگی جسمانی غافل هستند و اساس کار باید بر این اصل استوار باشد و برنامه ریزی های به گونه ای انجام شود که هر کس یک شناسنامه پزشکی و ورزشی با خود داشته باشد.

دکتر نوریان نیز به اهمیت سلامت و ورزش اشاره کرد و گفت: جامعه پزشکی باید الگوی جامعه برای ورزش کردن با شد و برنامه های استراتژیک و عملیاتی در این حوزه انجام شده است.

دکتر کاظمی با اشاره به این که باید ضریب نفوذ را در جامعه افزایش دهیم؛ تصریح کرد: برای جذب مشارکت باید حساس سازی و آگاه سازی انجام دهیم و با کمک ساختار ورزشی موجود در سطح کشور، ضریب نفوذ را در کشور افزایش دهیم.مشارکت انجمن های ورزشی برای آغاز کار کمک کننده بوده و می توانیم در آینده آن را گسترش دهیم.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.