جمعه، 10 فروردین 1403

ارائه مشوق‌های بیمه‌ای برای اجرای طرح نسخه الکترونیک از نیمه دوم بهمن

ارائه مشوق‌های بیمه‌ای برای اجرای طرح نسخه الکترونیک از نیمه دوم بهمن
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌ها به مطب پزشکان، داروخانه‌ها و سایر مراکز پاراکلینیک از نیمه دوم بهمن ماه برای اجرای طرح نسخه الکترونیک مشوق‌هایی از جمله افزایش حداقلی در ویزیت از سوی بیمه و تسهیلات بدون ضامن در نظر گرفته شده است.

محمد مهدی ناصحی روز چهارشنبه درباره اجرای طرح نسخه الکترونیک افزود: در حال حاضر حدود ٩٢ درصد مطب‌ها به سیستم نسخه نویسی الکترونیک متصل هستند. حدود ۵۰ درصد اقدامات نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور در حال انجام است، به طوری که برخی استان‌ها از جمله استان کردستان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، قزوین و یزد پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: سازمان نظام پزشکی کشور، انجمن پزشکان عمومی و انجمن داروسازان همکاری بسیار خوبی در اجرای این طرح دارند، زیرا به فواید اجرای این طرح برای ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت واقف هستند.

وی اظهار کرد: در بخش دولتی نیز حدود ١٨ درصد مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به شبکه نسخه نویسی الکترونیک متصل هستند. با توجه به زمان بندی صورت گرفته در بهمن و اسفند سال جاری با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت با بیمه ها، الکترونیکی شدن خدمات در بخش سرپایی بیمارستان ها با ایجاد زیرساخت ها، ساماندهی خواهد شد تا در سال آینده با پیشرفت و سرعت بالایی انجام شود.

ناصحی ادامه داد: یک پارچه شدن سیستم های بیمه ای با همکاری حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیمه ها در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در تعرفه سال ۱۴۰۰ مشوق‌ها طوری پیش بینی شده که خدمات الکترونیک نیز در آن لحاظ شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران پیش از این نیز گفته بود: برای نسخه‌های الکترونیک مشوق‌هایی در نظام پرداخت برای جامعه پزشکی در نظر گرفته شده که در راستای انجام آن مطالبات می‌تواند به موقع پرداخت شود.

وی بیان کرد: یک‌پارچگی خدمات الکترونیک و به خصوص نسخه نویسی الکترونیک از اولویت‌های نظام سلامت در سازمان‌های بیمه گر است، به طوری که برای افزایش، دقت و سرعت، تقسیم کار بین سه سازمان بیمه گر اصلی کشور صورت گرفته است.

نسخه نویسی الکترونیک یکی از طرح‌های الکترونیک نظام سلامت محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر در راستای اجرای پرونده الکترونیک سلامت و نظارت بهینه‌تر بر نسخه‌ها جدی گرفته شده است. هرچند این طرح هنوز به طور کامل اجرایی نشده، اما اجرای کامل آن می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف کاغذ در زمینه چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه، منجر به کاهش خطاهای نسخه نویسی و نظارت موثر سازمان‌های بیمه گر درمانی شود. سازمان‌های بیمه گر مانند سازمان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح مجریان اصلی این طرح هستند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.