ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

افزایش تعرفه‌های بخش خصوصی برای دومین بار در یک سال اتفاق افتاد

افزایش تعرفه‌های بخش خصوصی برای دومین بار در یک سال اتفاق افتاد
پس از افزایش شدید هزینه‌ها و اضافه شدن هزینه وسایل محافظتی و ایمنی به مشاغل درمانی کلیه اعضای کادر درمان نسبت به ثابت ماندن تعرفه‌های سال 1399 - که در آن هزینه وسایل محافظتی لحاظ نشده بود - معترض بودند و سازمان نظام پزشکی در راستای اهداف و وظایف خود پیگیر این موضوع شد و خوشبختانه با نظر مساعد دولت در اتفاقی نادر برای دومین بار در طول یک سال تعرفه‌های پزشکی افزایش یافت.

بازنگری تعرفه های خدمات سلامت بخش خصوصی در دوره شیوع بیماری کرونا⁩ اتفاق مهمی بود که با پیگیری‌های مکرر سازمان نظام پزشکی محقق شد.

پس از افزایش شدید هزینه‌ها و اضافه شدن هزینه وسایل محافظتی و ایمنی به مشاغل درمانی کلیه اعضای کادر درمان نسبت به ثابت ماندن تعرفه‌ها سال 1399- که در آن هزینه وسایل محافظتی لحاظ نشده بود - معترض بودند و سازمان نظام پزشکی در راستای اهداف و وظایف خود پیگیر این موضوع شد و خوشبختانه با نظر مساعد دولت در اتفاقی نادر برای دومین بار در طول یک سال تعرفه‌های پزشکی افزایش یافت.
در نهایت ‏هیئت وزیران به استناد قانون احکام دائمی برنامه های توسعه مبنی بر تکلیف دولت برای بازنگری سالانه ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت با رعایت اصل تعادل منابع و مصارف و قیمت واقعی، با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اصلاح تعرفه های مزبور به درخواست سازمان نظام پزشکی موافقت کرد.

پیشتر دکتر نوبخت در نامه ای به دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری با اعلام موافقت شورای عالی بیمه رشد سرجمع تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در سه سرفصل هتلینگ، جز فنی و ویزیت، صرفا در بخش خصوصی تا میزان هشت درصد را خواستار شده بود
 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.